renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Renault Clio Gordini RS

Renault Clio Gordini RS zostało zaprezentowane na wiosennych targach w Genewie i jest drugim modelem Renault (po Twingo) w limitowanej serii Gordini z charakterystycznymi białymi pasami na nadwoziu. Zanim trafiło do sprzedaży w polskich salonach *), można było się mu przyjrzeć na N-Gine Renault F1 Show w Poznaniu 17 lipca 2010 r.



Nazwa Gordini pochodzi od nazwiska konstruktora Amedee Gordiniego, który urodził się w 1899 roku (tym samym, w którym Louis Renault stworzył pierwszy samochód) i już jako nastolatek był mechanikiem aut wyścigowych, również startując w autach Simca. W połowie lat 50-tych skonstruował swoje pierwsze auto wyścigowe, a będąc później zaangażowany przez Renault przyczynił się do rozwoju sportowych aut tej marki. Jednym z najbardziej znanych było Renault 8 Gordini, które z pojemności 1.1 litra uzyskiwało moc 95 KM. W roku 1964 R8 Gordini pojazdy zajęły pierwsze pięć miejsc na mecie Rajdu Korsyki.



Pod maską Clio Gordini pracuje ta sama, 16-zaworowa, 200-konna jednostka benzynowa o pojemności 2 litrów co w "zwykłej" wersji Sport. Przyspieszenie do "setki" trwa tylko 6,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Główne różnice zachodzą we wnętrzu pojazdu...
  • czarno-niebieska skórzana tapicerka,
  • skórzana kierownica z niebieską wstawką i białymi pasami,
  • przeszycia w górnej części deski rozdzielczej
  • dywaniki Gordini
  • konsola radia i listwa ozdobna wykończone czerniš fortepianową oraz numerowaną tabliczką Gordini
  • automatyczna klimatyzacja, karta hands free, Carminat TomTom z funkcjš IQ Routes




... oraz stylizacji nadwozia:
  • białe pasy Gordini oraz plakietki boczne Gordini Series
  • listwa zderzaka i dyfuzor w kolorze lśniącej czerni
  • przedni i tylny spojler
  • grill w kolorze matowego chromu,
  • białe lusterka
  • ciemne, 17-calowe alufelgi we wzorze BeBop
  • światła doświetlające zakręty FBL.





Do wyboru mamy cztery kolory nadwozia: Niebieski Malte, Biel Alpejska, Perłowy oraz Głęboka Czerń. Cena w Polsce od 93000zł (2011).

Dane techniczne
  • Silnik: 2.0 (1998 cm3),
  • rodzaj paliwa: benzyna,
  • Moc KW (KM) / przy obr/min: 147,5 (203 KM) / 7100;
  • Max.mom. obr. (Nm/obr./min): 215 / 5400
  • Skrzynia biegów / ilość biegów manualna: / 6
  • Max.prędkość (km/h): 225
  • Przyspieszenie od 0-100km/h (s): 6,9
  • Dł./szer./wys. (mm): 4017/1769/1484
  • Rozstaw osi (mm): 2585
  • Typ nadwozia: hatchback
  • Ilość miejsc siedzących: 5
  • Pojemność bagażnika (l): 288
  • Masa własna (kg): 1279
*) do sprzedaży w Europie trafiło w czerwcu 2010r.

(opr. własne, grudzień 2010)

Renault Clio III
Wersje/wyposażenie
Wersje/opcje
» Clio 1.5 dCi 68 KM
» Clio Grandtour, Mini Clubman
» Clio Grandtour
» Clio Gordini RS
» Clio Renault Sport
» Clio 1.5dCi 1000km na 1 baku
» Clio 1.2 16v Authentique
» Clio III test Euro NCAP
» Clio III Car of the Year 2006
» Clio III straci najmniej
» Clio III w reklamie
» 10-tysięczny crashtest w Lardy
» Clio III... kiedy?

» F1 Team R27 2007
» 'World Series by Renault' 2007
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)