![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie! |
|
renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures |
Jedna klasa, podobne wymiary, ale różnica w cenie między autami potrafi sięgać kilkudziesięciu procent. Czy warto dopłacać do marek prestizowych, czy ich wyższa cenę uzasadnia wyłącznie marketing? ![]() Do kogo skierowany jest Mini Clubman? Szczerze powiem, że trudno odpowiedzieć na to pytanie. Ma od normalnego Mini o 24.5cm większy rozstaw osi, jest od niego o prawie 40 cm dłuższy, ale w niewielkim stopniu przekłada się to na przestronność w kabinie. Z tyłu w Clubmanie jest podobnie ciasno jak w hatchbacku. Ma co prawda o 75 litrów większy bagaznik, ale pojemność 250 litrów także nie jest imponująca. Zatem Mini Clubman skierowany jest chyba tylko do tych, którzy mając Minichcą się odróżnać od innych włascicieli Mini! Ale nic za darmo - w zależności od wersji silnikowej, Clubman jest droższy od i tak bardzo drogiego Mini o 6600-8300zł. I na przykład za testowany przez nas model Cooper D ze 110-konnym dieslem trzeba zapłacić minimum 91 400 zł! Za te pieniądze otrzymujemy oczywiscie auto nietuzinkowe, o bardzo dobrych parametrach jezdnych, z oszczędnym dieslem rodem z Citroena i Peugeota (BMW konstruuje dla Mini silniki wysokoprężne wraz z koncernem PSA), ale całkowicie pozbawione tego, co w jakimkolwiek kombi jest najważniejsze - przestronności i funkcjonalności. Jak na bazie miejskiego modelu skonstruować małe, rodzinne kombi pokazuje Renault. Z przodu miejsca jest tyle co w Mini, ale pozycja za kierownicą jest mniej ergonomiczna. Za to z tyłu swobodnie mogą podróżować dzieci, a bagażnik o pojemności 440 l wystarczy na wakacyjny bagaż. Właściwości jezdne Clio nie są tak dobre jak u konkurenta, ale Renault duzo sprawniej radzi sobie z nierównościami - to dobra wiadomość dla podróżujących z tyłu. Pod maską "francuza" pracował wysokoprężny silnik 1.5 dCi o mocy 105 KM, który kulturalnie i płynnie rozwija moc. Clio Grandtour jest tańsze od Mini aż o 25 850 złotych. Pod względem funkcjonalności, wygody jazdy i wyposażenia bije konkurenta na głowę. A że nie wygląda tak porywająco? Gdy musimy do auta spakować wózek i zakupy, wygląd schodzi na drugi plan. clio jest rodzinne, Mini to gadżet dla bogatych. Werdykt:
Dane techniczne:
(Tekst: M. Smoleń, fot.: R. Magdziak, pełny tekst w Auto Moto 1/2010) |
![]() ![]() Wersje/opcje » Clio 1.5 dCi 68 KM » Clio Grandtour, Mini Clubman » Clio Grandtour » Clio Gordini RS » Clio Renault Sport » Clio 1.5dCi 1000km na 1 baku » Clio 1.2 16v Authentique » Clio III test Euro NCAP » Clio III Car of the Year 2006 » Clio III straci najmniej » Clio III w reklamie » 10-tysięczny crashtest w Lardy » Clio III... kiedy? » F1 Team R27 2007 » 'World Series by Renault' 2007 |
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016) ![]() |