renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Styl czy przestrzeń. Miejskie kombi: Mini Clubman, Renault Clio Grandtour

Jedna klasa, podobne wymiary, ale różnica w cenie między autami potrafi sięgać kilkudziesięciu procent. Czy warto dopłacać do marek prestizowych, czy ich wyższa cenę uzasadnia wyłącznie marketing?



Do kogo skierowany jest Mini Clubman? Szczerze powiem, że trudno odpowiedzieć na to pytanie. Ma od normalnego Mini o 24.5cm większy rozstaw osi, jest od niego o prawie 40 cm dłuższy, ale w niewielkim stopniu przekłada się to na przestronność w kabinie. Z tyłu w Clubmanie jest podobnie ciasno jak w hatchbacku. Ma co prawda o 75 litrów większy bagaznik, ale pojemność 250 litrów także nie jest imponująca. Zatem Mini Clubman skierowany jest chyba tylko do tych, którzy mając Minichcą się odróżnać od innych włascicieli Mini! Ale nic za darmo - w zależności od wersji silnikowej, Clubman jest droższy od i tak bardzo drogiego Mini o 6600-8300zł. I na przykład za testowany przez nas model Cooper D ze 110-konnym dieslem trzeba zapłacić minimum 91 400 zł! Za te pieniądze otrzymujemy oczywiscie auto nietuzinkowe, o bardzo dobrych parametrach jezdnych, z oszczędnym dieslem rodem z Citroena i Peugeota (BMW konstruuje dla Mini silniki wysokoprężne wraz z koncernem PSA), ale całkowicie pozbawione tego, co w jakimkolwiek kombi jest najważniejsze - przestronności i funkcjonalności.

Jak na bazie miejskiego modelu skonstruować małe, rodzinne kombi pokazuje Renault. Z przodu miejsca jest tyle co w Mini, ale pozycja za kierownicą jest mniej ergonomiczna. Za to z tyłu swobodnie mogą podróżować dzieci, a bagażnik o pojemności 440 l wystarczy na wakacyjny bagaż. Właściwości jezdne Clio nie są tak dobre jak u konkurenta, ale Renault duzo sprawniej radzi sobie z nierównościami - to dobra wiadomość dla podróżujących z tyłu. Pod maską "francuza" pracował wysokoprężny silnik 1.5 dCi o mocy 105 KM, który kulturalnie i płynnie rozwija moc.

Clio Grandtour jest tańsze od Mini aż o 25 850 złotych. Pod względem funkcjonalności, wygody jazdy i wyposażenia bije konkurenta na głowę. A że nie wygląda tak porywająco? Gdy musimy do auta spakować wózek i zakupy, wygląd schodzi na drugi plan. clio jest rodzinne, Mini to gadżet dla bogatych.

Werdykt:
  • 1. Renault Clio Grandtour
    Clio Grandtour to auto godne polecenia. Przegrywa z Clubmanem tylko w jednej dziedzinie - układ jezdny. Ustawiając parametry zawieszenia, konstruktorzy Renault wyraźnie postawili na komfort jazdy, słusznie uważając, ze w przypadku auta rodzinnego to ważniejsze niż perfekcyjne prowadzenie w szybkich łukach. Clio zdecydowanie pokonuje za to Mini przestronnością nadwozia i bagażnikiem. Nawet silnik Renault ocenić należy minimalnie lepiej.
  • 2. Mini Clubman
    Ten model to przykład auta, w którym liczy się tylko wygląd, a niekoniecznie funkcjonalność. Choć to kombi, nadaje się jedynie do przewożenia dwóch dorosłych osób z niedużymi zakupami czy kijami do golfa. Dobre właściwości jezdne, przyzwoity silnik - to zalety auta. Wygląd nie każdemu przypadnie do gustu, ale kupując Clubmana pokazujemy, ze stać nas na wydanie duzych pieniędzy tylko po to, by pokazać się w nietuzinkowym aucie.



Dane techniczne:

Marka i model Mini Clubman Cooper D Renault Clio Grandtour 1.5 dCi
Silnik i przeniesienie napędu
Typ turbodiesel, 4-cylindrowy, 16V, 1560 cm3 turbodiesel, 4-cylindrowy, 16V, 1461 cm3
moc (KM)/obr./min 110/4000 105/4000
mom. obr. (Nm)/obr./min 240/1750 240/2000
skrzynia biegów man., 6-bieg. man., 6-bieg.
napęd przedni przedni
Osiągi
0-100 km/h (s) 10,4 11,0
prędkość maks. (km/h) 193 190
Spalanie, zasięg
w mieście (l/100 km) 4,9 5,7
w trasie (l/100 km) 3,6 4,1
średnie (l/100 km) 4,1 4,6
zbiornik paliwa (l) 40 55
zasięg (km) 975 1195
Wymiary, masy
dł./szer./wys. (mm) 3935/1685/1425 4200/1720/1490
rozstaw osi (mm) 2545 2575
masa własna (kg) 1175 1235
ładowność (kg) 500 480
bagażnik (l) 260 440
Cena (zł) od 91 400 od 65 500
Cena egz. test. (zł) ok. 124 940 ok. 71 000


(Tekst: M. Smoleń, fot.: R. Magdziak, pełny tekst w Auto Moto 1/2010)

Renault Clio III
Wersje/wyposażenie
Wersje/opcje
» Clio 1.5 dCi 68 KM
» Clio Grandtour, Mini Clubman
» Clio Grandtour
» Clio Gordini RS
» Clio Renault Sport
» Clio 1.5dCi 1000km na 1 baku
» Clio 1.2 16v Authentique
» Clio III test Euro NCAP
» Clio III Car of the Year 2006
» Clio III straci najmniej
» Clio III w reklamie
» 10-tysięczny crashtest w Lardy
» Clio III... kiedy?

» F1 Team R27 2007
» 'World Series by Renault' 2007
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)