renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Renault Clio II - raport z jazdy

Na stulecie istnienia firmy Renault przygotowało Clio nowej generacji. Czy okaże się ono modelem "prosto z raju", jak głosiło hasło reklamowe towarzyszące premierze jego poprzednika w 1991 roku?

Skojarzenie z rajem jest o tyle ryzykowne, że dojrzewające tam jabłko było owocem zakazanym, tymczasem francuska firma zamierza w ciągu 12 miesięcy zbyć 10 tysięcy sztuk nowego Clio, czyli tyle, ile udało się sprzedać w Polsce od 1991 r. poprzednich wersji tego modelu. Aby cel osiągnąć, zapowiada agresywną politykę cenową. Polska premiera nowego Clio odbędzie się 21 maja na Targach Poznańskich i wówczas zostaną podane dokładne ceny.

Sylwetka auta udanie łączy stylistykę poprzednika z wymogami współczesnej mody. Samochód jest jednoznacznie rozpoznawalny jako Clio, epatując jednocześnie współczesnymi rozwiązaniami stylizacyjnymi. Najlepiej widać je z tyłu auta; przód potraktowano mniej awangardowo. W sylwetce nowego Clio odnajdujemy elementy stylistyczne studyjnych modeli Renault - Ludo i Argosa.

Deska rozdzielcza przypomina tablicę Mégane, tyle że wszędobylski twardy i szary plastik jest tu jeszcze bardziej natrętny. Plastiku nie zabrakło też po wewnętrznej stronie drzwi - zwłaszcza w uboższych wersjach Clio, co wraz z tapicerką o niewyszukanych barwach czyni wnętrze niezbyt przytulnym.



Na tablicy rozdzielczej znajdziemy wszystko, co niezbędne, a nawet więcej. Jest m.im. obrotomierz, w wersji RXT także wskaźnik temperatury zewnętrznej i klimatyzacja. Radio umieszczono wprawdzie dość nisko, jednak funkcje sterowania nim pomieszczono na kolumnie kierownicy, a więc pod ręką kierowcy.



Funkcjonalność schowków pozostawia nieco do życzenia. W wąskich kieszeniach w drzwiach nie zmieści się atlas, jedyne dogodne dla niego miejsce znajduje się na półce przed pasażerem, wygospodarowanej kosztem pojemności zamykanego schowka. We wnętrzu Clio trudno znaleźć dogodne miejsce np. na kasety magnetofonowe, czy monety.

W porównaniu do poprzednika wnętrze nowego Renault Clio urosło nieznacznie - samochód jest szerszy o 1 cm i dłuższy o 6 cm. Ponieważ pojemność bagażnika pozostała niezmieniona (255 l), z dłuższego nadwozia skorzystają głównie podróżujący z tyłu, którzy mają teraz więcej miejsca na nogi.



Wygodzie i bezpieczeństwu służy możliwość dobrania optymalnej pozycji za kierownicą. Fotel kierowcy wyposażono m.in. w regulację wysokości, regulować można także wysokość kolumny kierownicy. Fotele zapewniają dobre podparcie dla ud i pleców. Kierowcy wersji RXT mogą skorzystać również z możliwości dobrania optymalnego podparcia pod lędźwie - po przekręceniu pokrętła fotel wybrzusza się na wysokości kręgówe krzyżowych. Luksus ten nie jest dostępny w uboższej wersji (RTE).

Renault Clio jest oferowane z pięcioma jednostkami napędowymi do wyboru, w tym jedną 16-zaworową. Silnik ten (1,6l, 110KM) zapewnia prawdziwą radość z jazdy. Wyposażone w niego auto nawet na stromych podjazdach porusza się żwawo. W dołu silnikowej skali mocy plasuje się jednostka 1,2-litrowa, znana z Twingo. Moc 60KM, którą oferuje, w zupełności wystarcza do jazdy na krótkich dystansach i po mieście, a jej harmonijna praca to dodatkowy atut.

Silnik 1.9 (90 KM) jest na tyle elastyczny, że przy manewrach wyprzedzania i podjazdach na wzniesienia można obejść się bez częstego sięgania do dźwigni zmiany biegów.

Jeździe Clio towarzyszy nienatrętny pomruk silnika - niski poziom hałasu we wnętrzu pozwala na swobodną rozmowę nawet podczas jazdy z większą prędkością. Zawieszenie można określić mianem komfortowego. Samochód łagodnie pokonuje poprzeczne nierówności nawierzchni, dłuższe zaś pofalowania "zalicza" z łatwością właściwą samochodom wyższych klas; precyzyjny układ kierowniczy ze wspomaganiem pozwala utrzymać samochód w ryzach. Małym autem (długość 3,7 m) łatwo się też manewruje, chociaż widoczność do tyłu ograniczają wysoko umieszczona tylna szyba i pokaźne zagłówki.

Wszystkie Clio oferowane w Polsce będą miały w wyposażeniu seryjnym airbag dla kierowcy, będzie można też zamówić nie tylko airbag dla pasażera, ale też poduszki boczne.

Nowe Clio, wespół z Twingo i Kangoo ma zapewnić Renault mocną pozycję na rynku małych samochodów. Czy w Polsce model ten będzie wiódł rajski żywot?




(źródło: R. Skąpski, Auto Motor i Sport, nr 5/1998)

Renault Clio II
» Dane techniczne, silniki, wyposażenie, kolory (1999-2004)
faza 1
» Clio 1.4 16v
» Clio 1.4 16v, Skoda Fabia
» Clio 1.4 16v a inne w klasie
» Clio 1.4, Skoda Fabia, VW Polo
» Clio 1.6 16v
» Clio 1.6 16v, Seat Ibiza
» Clio 1.6 16V, 1.6 Si
» Clio 1.9 dTi, Fiesta, Corsa, Polo
» Clio 2.0 16v
» Clio 2.0 Sport i 24 szybkie auta
» Clio 2.0 16v opinie
» Clio 2.0 16v zapowiedź
» Clio 3.0 V6 szalona tradycja
» Clio 3.0 V6 Trophy
» Clio II raport z jazdy
» Clio II opis modelu
» Clio 1.2 RTE test Euro NCAP

faza 2 i 3
» Clio 1.2 a auta segmentu B
» Clio 1.2 16V Expression
» Clio 1.2 16V test spalania
» Clio 1.2 16V, Peugeot 206
» Clio 1.5 dCi 68, Citroen C3
» Clio 1.5 dCi 82
» Clio 2.0 16V diabelska jazda
» Clio 2.0 16V, Seat Ibiza
» Clio II faza 2, opis
» Clio II faza 2, opis (2)

- Clio 1.6 8V z nitro
- Clio V6 '01 (nology.com)
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)