renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Renault Clio II 1.6 16v


Wprawdzie zaprezentowano już mocniejszą, 2-litrową wersję Clio, niedługo mają się także pokazać na drogach egzemplarze z limitowanej serii o mocy 250 KM, ale 110-konne małe Renault wciąż pozostaje w ofercie jako model usportowiony. Reprezentuje niewielką, zwłaszcza na polskim rynku, grupę aut stanowiących kompromis pomiędzy osiągami a ceną.



Nadwozie/wnętrze
Od pozostałych wersji różni się, na pierwszy rzut oka, aluminiowymi felgami o oryginalnej stylistyce i innymi, znacznie skuteczniejszymi światłami (jedna z najmocniejszych stron tej wersji). Wewnątrz charakteru dodają mu aluminiowe wstawki i białe zegary. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, ale za to z tyłu wysokie osoby muszą się liczyć z niskim dachem. Bagażnik jest przeciętnej wielkości. 255 litrów wystarcza na zakupy, ale przestrzeń bagażową można powiększyć składając tylną kanapę (1037 litrów). Wnętrze ukształtowane jest dobrze pod względem ergonomicznym, ale podczas codziennego użytkowania szybko dostrzega się zbyt małą liczbę schowków. Ocena: 4/5



Silnik/skrzynia biegów
110-konny silnik o pojemności 1.6 litra pozwala na uzyskiwanie dobrych osiągow. Jak wykazały testy, przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje temu modelowi mniej niż 10 s. Niezła jest także elastyczność na 4 biegu. Jednostka napędowa wyróżnia się wysoką kulturą pracy i niewielkim zużyciem paliwa (poza miastem spada nawet do 6 l/100 km), co przy dość dużym jak na tak mały samochód zbiorniku paliwa gwarantuje spory zasięg. W tym przypadku aż 600 km. Minusem jest dość uciążliwy hałas przy prędkościach powyżej 130 km/h. Ocena: 5/5


Układ jezdny
Jazda Clio 16V przypomina trochę kierowanie gokartem. Pewne trzymanie się drogi potwierdza się nawet na bardzo krętych drogach. Wyboiste nawierzchnie dosłownie odbijają się na kręgosłupach pasażerów, czemu sprzyja krótki rozstaw osi. Droga hamowania ze 100 km/h przekraczając 42 m jest za długa. Podobnie zbyt duża jest średnica zawracania, która przekracza 11m. Ocena: 4/5



Koszty
Renault Clio 1.6 16V wymaga wydania ponad 51 tys. zł. Wprawdzie w wyposażeniu podstawowym dostaje się ABS, poduszkę powietrzną kierowcy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, ale mimo wszystko jest to kwota dość duża. Dodatkowe trzy poduszki (pasażera plus dwie boczne) to doplata ok. 2,7 tys. zł. Atutem jest wydłużony okres międzyprzeglądowy i 12-letnia gwarancja perforacyjna. Ocena: 3/5

(źródło: Auto Świat?, ??, ???? rok)

Renault Clio II
» Dane techniczne, silniki, wyposażenie, kolory (1999-2004)
faza 1
» Clio 1.4 16v
» Clio 1.4 16v, Skoda Fabia
» Clio 1.4 16v a inne w klasie
» Clio 1.4, Skoda Fabia, VW Polo
» Clio 1.6 16v
» Clio 1.6 16v, Seat Ibiza
» Clio 1.6 16V, 1.6 Si
» Clio 1.9 dTi, Fiesta, Corsa, Polo
» Clio 2.0 16v
» Clio 2.0 Sport i 24 szybkie auta
» Clio 2.0 16v opinie
» Clio 2.0 16v zapowiedź
» Clio 3.0 V6 szalona tradycja
» Clio 3.0 V6 Trophy
» Clio II raport z jazdy
» Clio II opis modelu
» Clio 1.2 RTE test Euro NCAP

faza 2 i 3
» Clio 1.2 a auta segmentu B
» Clio 1.2 16V Expression
» Clio 1.2 16V test spalania
» Clio 1.2 16V, Peugeot 206
» Clio 1.5 dCi 68, Citroen C3
» Clio 1.5 dCi 82
» Clio 2.0 16V diabelska jazda
» Clio 2.0 16V, Seat Ibiza
» Clio II faza 2, opis
» Clio II faza 2, opis (2)

- Clio 1.6 8V z nitro
- Clio V6 '01 (nology.com)
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)