renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Renault Clio II 1.6 16v i 1.6 Si

Nowe silniki w gamie Clio II

Auto odniosło już rynkowy sukces. Clio II w pierwszych 10 miesiącach sprzedaży w Europie w segmencie B zajmuje drugie miejsce po Fiacie Punto. Producent wykorzystując dobrą pozycję rynkową oferuje nowe wersje silnikowe i wyposażeniowe. Gama Clio II wzbogacona zostaje o dwa silniki: 1.6 o mocy 90 KM i 1.6 16V. Podstawowym zadaniem inżynierów było zapewnienie dynamicznego zachowania w czasie jazdy, będącego podstawową zaletą samochodu sportowego, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu komfortu. Jazdy testowe, które mieliśmy okazję odbyć w Mortefontaine pod Paryżem potwierdzają, że zamiar ten powiódł się.



Clio Si

Gama Clio II w wersji Si wyposażona w silniki o mocy 90 KM przeznaczona jest dla młodego klienta poszukującego dynamicznego samochodu, dobrze wyposażonego i stosunkowo niedrogiego (przynajmniej we Francji).

Czterocylindrowy silnik osiąga 90 proc. maksymalnego momentu obrotowego w bardzo szerokim zakresie obrotów: 1500-5250 obr./min. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, szczególnie na niższych biegach, i dobrą elastycznością.

Na zewnątrz wersja Si wyróżnia się zderzakami w kolorze karoserii, zespolonymi światłami o podwójnym układzie optycznym i 14-calowymi obręczami kół. Wewnątrz zmieniono kolorystykę obić i tarcz niektórych elementów, np. zegarów. Clio II Si oferuje kompletne wyposażenie, m.in. ABS plus EBV, dwie poduszki powietrzne, zagłówki o specjalnych prowadnicach, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie podnoszone szyby przednie, centralny zamek.

Układ jezdny ma identyczną charakterystykę jak wersja 1.6 RXT; m.in. zwiększona sztywność elastycznego zamocowania osi, nowe parametry amortyzacji, szerokie opony (175/50/14) pozwalają na dynamiczną, sportową jazdę. W Polsce oferowana jest wersja z silnikiem 1.6, ale w innej nieco wersji wyposażeniowej.



Clio "16V"

Wersja "16V" dzięki swoim osiągom i wyposażeniu przeznaczona jest dla bardziej wymagających klientów. Silnik 1.6 16V po raz pierwszy zamontowany został przed rokiem w Lagunie 2. W eksploatacji silnik ten czyni z Clio II autko ze sportowym zacięciem, przyspieszając do "setki" poniżej 10 s. Ponadto jego praca jest przyjemna, płynna i niezbyt hałaśliwa w każdym zakresie obrotów i na wszystkich biegach.

Jak przystało na silniejszą, sportową wersję auta, wyróżnia się ona też zderzakami, światłami, specjalnymi obręczami kół "Taurus" wykonanymi ze stopu metali lekkich, oponami (185/60/14), a we wnętrzu eleganckimi detalami, takimi jak skórzana kierownica, aluminiowe wykończenie konsoli deski rozdzielczej. W wyposażeniu ponadto elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka boczne w kolorze karoserii, klimatyzacja i szyba przednia z efektem odblaskowym, trzy zagłówki z tyłu. W opcji dostępna też skórzana tapicerka oraz boczne poduszki powietrzne. W Polsce cena 49 180 zł, z klimatyzacją za dopłatą.


Silnik K7M 1.6 90 KM
Czterocylindrowy silnik o poj. 1598 ccm, mocy 90 KM, momencie obrotowym 131 Nm, z wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy i zaworami ustawionymi w kształcie litery V. Wielopunktowy wtrysk paliwa, zapłon statyczny z podwójną cewką.

Silnik K4M 1.6 16V 110 KM
szesnastozaworowy silnik o poj. 1598 ccm. Posiada 4 zawory na cylindrze, sterowane dwoma wałkami rozrządu umieszczonymi w głowicy. Dźwignie zaworowe są łożyskowane i posiadają hydrauliczny system kompensacji luzu. Silnik rozwija moc 110 KM przy 5750 obr./min. i dysponuje wysokim maksymalnym momentem obrotowym - 148 Nm już od 3750 obr./min.
(źródło: Auto Świat Nr 10/??)

Renault Clio II
» Dane techniczne, silniki, wyposażenie, kolory (1999-2004)
faza 1
» Clio 1.4 16v
» Clio 1.4 16v, Skoda Fabia
» Clio 1.4 16v a inne w klasie
» Clio 1.4, Skoda Fabia, VW Polo
» Clio 1.6 16v
» Clio 1.6 16v, Seat Ibiza
» Clio 1.6 16V, 1.6 Si
» Clio 1.9 dTi, Fiesta, Corsa, Polo
» Clio 2.0 16v
» Clio 2.0 Sport i 24 szybkie auta
» Clio 2.0 16v opinie
» Clio 2.0 16v zapowiedź
» Clio 3.0 V6 szalona tradycja
» Clio 3.0 V6 Trophy
» Clio II raport z jazdy
» Clio II opis modelu
» Clio 1.2 RTE test Euro NCAP

faza 2 i 3
» Clio 1.2 a auta segmentu B
» Clio 1.2 16V Expression
» Clio 1.2 16V test spalania
» Clio 1.2 16V, Peugeot 206
» Clio 1.5 dCi 68, Citroen C3
» Clio 1.5 dCi 82
» Clio 2.0 16V diabelska jazda
» Clio 2.0 16V, Seat Ibiza
» Clio II faza 2, opis
» Clio II faza 2, opis (2)

- Clio 1.6 8V z nitro
- Clio V6 '01 (nology.com)
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)