renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Renault Clio II 2.0 16v - zapowiedź

Auto to jest już w sprzedaży w salonach zachodniej Europy jednak do Polski trafi najwcześniej dopiero w kwietniu 2000. Silnik 2.0 16V. Moc - 172 konie. Poszerzony rozstaw kół i zaledwie 7,3 s. do "setki". Jest więc nad czym myśleć. Firma twierdzi, że może to być auta dla dynamicznych mężczyzn poszukujących ekskluzywnego i mocnego samochodu, a także dla młodych małżeństw raczej zasobnych. Wersja ta oprócz unowocześnionego silnika wyróżnia się również odmiennym wyglądem zewnętrznym - lakierem metalizowanym w odcieniu szarego tytanu ( na razie tylko ten jeden kolor). Mamy tu liczne elementy w kolorze nadwozia, jak np. poszerzone przednie błotniki zrobione ze sprężystych materiałów kompozytowych, zderzaki z wlotami powietrza, światła przeciwmgielne i obniżone progi. Nad tylną szybą znajduje się spoiler. Maska wykonana jest z aluminium. Specjalnie dla tej wersji opracowano 15-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich o sześciu podwójnych ramionach. Nakładane są na nie opony w wymiarze 195/50/15. Wzmocnione zostały hamulce. Średnice tarcz przednich powiększono z 260 do 280 milimetrów. Z tyłu montowane są tarcze o średnicy 228 milimetrów. Zawieszenie jest twarde i dokładnie informuje nas o każdej dziurze w jezdni.



We wnętrzu zastosowane materiały utrzymane są w odcieniach niebieskości. Tapicerka jest ze skóry, skórą obciągnięta jest też kierownica. Inkrustacje w kolorze aluminium są w centralnej konsoli i podłokietnikach drzwiowych. Aluminiowa jest także gałka zmiany biegów oraz pedały. Samochód ma bardzo bogate wyposażenie. Należy do niego np. klimatyzacja, odblaskowa szyba przednia, elektryczne podnoszenie szyb, centralny, zdalnie sterowany zamek, wspomaganie układu kierowniczego.



Silnik Renault Clio Sport został opracowany na bazie jednostki 2.0 16V "F4R", sprzedawanej w modelach Espace, Laguna i Scenic i dysponującej mocą 140 koni. Zastosowanie rozwiązań znanych z samochodów wyścigowych, zwłaszcza jeśli chodzi o układ dolotowy, pozwoliło konstruktorom Renault Sport na zwiększenie mocy tej jednostki do 172 KM. Zastosowano w niej ponadto układ rozrządu z łożyskowanymi dźwigniami zaworów, pozwalającymi na zmniejszenie tarcia, rurowe wałki rozrządu o obniżonej o 800 g masie, bardziej zwarte rozmieszczenie osprzętu. Konstruktorzy zwiększyli moc silnika dzięki usprawnieniu przepływu gazu w układzie dolotowym. Chodziło o doprowadzenie do cylindrów jak największej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej. Aluminiowy kolektor dolotowy został wyposażony w dłuższe przewody, dostosowane do zwiększonej pojemności komory wstępnej. Świece z platynowymi elektrodami zapewniają lepsze rozproszenie płomienia i sprawny zapłon mieszanki. Ich trwałość została zwiększona do 120 tysięcy kilometrów.



Przeniesienie napędu zapewnia 5-biegowa mechaniczna skrzynia. Auto osiąga maksymalnie szybkość 220 km/godz., do 100 km/godz. rozpędza się w 7,3 sekundy. Według producenta, zużywa średnio 7,9 l paliwa. Seryjnie montowany jest najnowszej generacji system ABS, podobnie jak w całej gamie Clio. Jest on wyposażony w elektroniczny korektor siły hamowania EBV, który podnosi sprawność działania hamulców tylnych. Francuzi specjalnie nie ukrywają, iż liczą na duży sukces rynkowy związany z tym samochodem. Stąd też podjęto decyzje o seryjnej a nie limitowanej produkcji Clio Sport. Na razie auto jest produkowane w zakładzie Alpine w Dieppe w Normandii. Przewiduje się, że dziennie będą tam montowane 33 auta. Jak się dowiadujemy, cena tego auta w Polsce będzie oscylowała w granicach 80 tysięcy złotych.


  • Silnik: 1998 cm3 16V
  • Moc: 172 kM
  • Predkość max.: 220 km/h
  • Przyśpieszenie: 7.3 s
  • Apetyt: 7,9 l/100 km (średnie wg danych producenta)
  • Zbiornik paliwa: 50l
  • Bagażnik: 253 l.
  • Wymiary: 3773/1670/1409


(źródło: Motonet, ?styczeń 2000?)

Renault Clio II
» Dane techniczne, silniki, wyposażenie, kolory (1999-2004)
faza 1
» Clio 1.4 16v
» Clio 1.4 16v, Skoda Fabia
» Clio 1.4 16v a inne w klasie
» Clio 1.4, Skoda Fabia, VW Polo
» Clio 1.6 16v
» Clio 1.6 16v, Seat Ibiza
» Clio 1.6 16V, 1.6 Si
» Clio 1.9 dTi, Fiesta, Corsa, Polo
» Clio 2.0 16v
» Clio 2.0 Sport i 24 szybkie auta
» Clio 2.0 16v opinie
» Clio 2.0 16v zapowiedź
» Clio 3.0 V6 szalona tradycja
» Clio 3.0 V6 Trophy
» Clio II raport z jazdy
» Clio II opis modelu
» Clio 1.2 RTE test Euro NCAP

faza 2 i 3
» Clio 1.2 a auta segmentu B
» Clio 1.2 16V Expression
» Clio 1.2 16V test spalania
» Clio 1.2 16V, Peugeot 206
» Clio 1.5 dCi 68, Citroen C3
» Clio 1.5 dCi 82
» Clio 2.0 16V diabelska jazda
» Clio 2.0 16V, Seat Ibiza
» Clio II faza 2, opis
» Clio II faza 2, opis (2)

- Clio 1.6 8V z nitro
- Clio V6 '01 (nology.com)
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)