renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Renault Clio II 2.0 16v - opinie

Opinia eksperta

Naprawdę "sport" - mówi Robert Herba z zespołu Warka Strong Club, mistrz Polski 1999 roku w grupie N. - Mały, zwarty, o prawdziwie sportowej duszy - to moja krótka definicja sportowej wersji Clio. Stosunek masy samochodu do mocy silnika decyduje o tym, że bardzo trudno jeździ się tym autem po śliskiej nawierzchni. Sprawdziłem to - prawie na każdym biegu Clio zrywał przyczepność. Wszystkich nabywców przestrzegam więc, żeby nie szaleli na deszczu - naprawdę ciężko jest to auto opanować. Pod tym względem do ideału sportowego samochodu brakuje mu jedynie napędu 4x4. Także kierownica m

A poza tym? Widać, że Renault wykorzystało tutaj swoje sportowe doświadczenie! Świetna charakterystyka zawieszenia i silnika, który ma i "dół", i "górę". Mimo tego, że jest to 16-zaworowy wolnossšcy silnik bez turbiny, jest niebywale elastyczny. Świetne fotele - to prawdziwe, rajdowe kubełki z wysokim trzymaniem bocznym. Wszystkim kierowcom sportowego Clio życzę porządnych wrażeń, a panom blacharzom z Renault jak najmniej pracy. Chociaż mam dziwne przeczucie, że tak nie będzie!



Opinie Czytelników

Mój los w moich rękach - Bogdan Ciesielski z Kozienic, 38 lat, technik mechanik, jeździ 4-letnim Fiatem Cinquecento Sporting - Niby mój Fiat ma taki sam napis "Sport" na masce. Ale Clio to zupełnie inna bajka. Nigdy dotąd nie jechałem tak szybkim samochodem. Ja akurat testowałem Clio na odcinku miejskim. Nie mam często okazji jeździć po Warszawie. Wiem jednak, że nie należy to do szczególnych przyjemności. Tym razem było inaczej. Nadmiar mocy i superelastyczność tego silnika dają kierowcy niesamowite możliwości. Mogłem wyprzedzać w każdej sytuacji. Duże przyspieszenie jest pomocne. W awaryjnej sytuacji zawsze zdążymy uciec. Clio zawsze mi się podobał zewnętrznie. Rozczarowałem się jednak wnętrzem. Nie podobały mi się plastiki oraz fotele. Niewygodnie było szczególnie z tyłu. W trzy osoby, delikatnie mówiąc, jest ciasno.



Czułem, że ja tu rządzę - Rafał Chęciński z Raciborza, 22 lata, student, jeździ Oplem Astrą z 2-litrowym silnikiem - Całkowicie spełnił moje oczekiwania. Wszystko co "siedzi" w tym aucie, dopracowane jest w najmniejszych szczegółach. Największe wrażenie robi silnik. No i zawieszenie! Odcinki trasy były bardzo kręte i wąskie. To był prawdziwy test. Clio zdał go na piątkę. Za kierownicą czułem, że ja tu rządzę. Skrzynia biegów działa wyjątkowo precyzyjnie, ale piąty bieg jest zdecydowanie za długi i za mało elastyczny. Powyżej 180 km/h słabo się "zbiera". Genialne trzymanie boczne, siedzenia. Nie wyrzuciło mnie ani razu. Co do wad, to przede wszystkim jakość wykonania. Tanie plastiki nie odpowiadają cenie. Za nisko poprowadzona jest linia dachu - mam 180 cm wzrostu i już dotykam włosami podsufitki


Jechał jak po sznurku - Marcin Wróbel z Dąbrowy Górniczej, 25 lat, właściciel kwiaciarni, jeździ 8-letnią Mazdą 323F - Mam samochód, który pod maską ma jedyne 90 KM. Nie ma więc porównania z Clio. Jego silnik trzeba trzymać na wysokich obrotach - tylko wtedy samochód naprawdę odchodzi. Bardzo podoba mi się podkreślenie sportowego charakteru poprzez delikatne detale: podwójne światła soczewkowe pod wspólnym kloszem, inny zderzak, delikatne ospojlerowanie. Wydech jest stonowany, ale mógłby być bardziej basowy. Mimo, że jechaliśmy w 5 osób, czułem się pewnie za kierownicą. Pokonywanie zakrętów nawet w bardzo szybkim tempie nie sprawiało ani mnie, ani samochodowi żadnych problemów. Jechał jak po sznurku. To wszystko zasługa twardego zawieszenia. Trochę uciążliwe jest tylko na dziurach i "kocich łbach".

(źródło: J. Zabiega, ????, ?2000?2001?)

Renault Clio II
» Dane techniczne, silniki, wyposażenie, kolory (1999-2004)
faza 1
» Clio 1.4 16v
» Clio 1.4 16v, Skoda Fabia
» Clio 1.4 16v a inne w klasie
» Clio 1.4, Skoda Fabia, VW Polo
» Clio 1.6 16v
» Clio 1.6 16v, Seat Ibiza
» Clio 1.6 16V, 1.6 Si
» Clio 1.9 dTi, Fiesta, Corsa, Polo
» Clio 2.0 16v
» Clio 2.0 Sport i 24 szybkie auta
» Clio 2.0 16v opinie
» Clio 2.0 16v zapowiedź
» Clio 3.0 V6 szalona tradycja
» Clio 3.0 V6 Trophy
» Clio II raport z jazdy
» Clio II opis modelu
» Clio 1.2 RTE test Euro NCAP

faza 2 i 3
» Clio 1.2 a auta segmentu B
» Clio 1.2 16V Expression
» Clio 1.2 16V test spalania
» Clio 1.2 16V, Peugeot 206
» Clio 1.5 dCi 68, Citroen C3
» Clio 1.5 dCi 82
» Clio 2.0 16V diabelska jazda
» Clio 2.0 16V, Seat Ibiza
» Clio II faza 2, opis
» Clio II faza 2, opis (2)

- Clio 1.6 8V z nitro
- Clio V6 '01 (nology.com)
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)