renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Renault Clio 1.2 16v spalanie aut segmentu A i B

Które z aut jest mistrzem oszczędności? Czy można wierzyć danym producentów? Sprawdziliśmy, ile naprawdę spalają samochody. Do testu stanęły auta reprezentujące segmenty A i B. Podawane przez producentów dane o zużyciu paliwa (obecnie obowiązuje norma EU dotycząca spalania w mieście, poza miastem i średniego - 63 proc. "trasy" i 37 proc. "miasta") tworzone są "sztucznie" na hamowni. Czy przekładają się na wartości uzyskiwane w ruchu drogowym? Odpowiedź na to pytanie daje nasz test. Postanowiliśmy sprawdzić, ile auta spalają podczas normalnej jazdy. Normalnej to znaczy zgodnej z przepisami, spokojnej (co nie oznacza, że z każdego skrzyżowania ruszaliśmy ostatni). "Kręciliśmy" silniki do około 3-3,5 tys. obr./min. Nie można było używać klimatyzacji.



Każdym autem przejechaliśmy ponad 500 km, z czego 180 km przypadło na jazdę miejską (w Warszawie), zaś reszta - na pozamiejską. Trasa odzwierciedlać miała różne warunki drogowe: były to małe lokalne uliczki, trasy wylotowe z miasta, droga pozamiejska dwujezdniowa, zatłoczona droga nr 12 Piotrków-Radom oraz spokojna trasa pozamiejska nr 728.



Przy wykresach obrazujących spalanie umieścilimy ocenę. To nasze subiektywne odczucie, ale pod uwagę braliśmy też stosunek danych fabrycznych do uzyskanego wyniku. Najdokładniejsze są wyniki średnie, obarczone najmniejszym błędem pomiaru.



Nie było zaskoczeniem, że większe, wygodniejsze Clio wyposażone w taki sam silnik, jak Twingo zużyło więcej paliwa. Mimo dość dużej różnicy (Twingo 5,1 l, Clio 5,7 l) auto zdołało uplasować się na 5 pozycji wśród badanych samochodów. Pojazd okazał się idealny na trasy: tam zużył najmniej paliwa spośród wszystkich konkurentów (zaledwie 4,2 l). Niestety w mieście może pochwalić się ... najgorszym rezultatem. Masa Clio jest wyższa w porównaniu z masą Twingo o 60 kg. Silnik 1.2 16v to najoszczędniejsza propozycja w gamie benzynowych jednostek tego modelu. Podstawowa wersja ośmiozaworowa 1.2 / 60KM pali (według producenta) nieznacznie więcej.



Czy można ufać producentom? W większości przypadków tak - auta paliły mniej, niż deklarowała fabryka. Zabrakło przedstawicieli kilku modeli, ale wyniki można uogólnić. Nie zaprosiliśmy do testu aut, które wychodzą ze sprzedaży, np. Nissana Micry. Nie ma też starego Suzuki Swifta, w teorii zużywającego najmniej paliwa. Większość wniosków jest bardzo pozytywna.


Najoszczędniejsze wcale nie są samochody wyposażone w słabiutkie, najmniejsze silniki. Duża liczba koni nie stanowi już przeszkody w uzyskaniu niskiego spalania. Oczywiście moc należy w tym przypadku traktować jako rezerwę - pełne wykorzystanie walorów trakcyjnych auta oznaczałoby z pewnością spory wzrost spalania. Wiek konstrukcji ma mniejsze znaczenie - Twingo jest... najstarsze spośród testowanych aut. Silnik nie musi mieć 4 zaworów na cylinder.



Największą przeszkodą w oszczędzaniu okazuje się masa samochodu. Cztery pierwsze auta to jednocześnie cztery najlżejsze pojazdy w całym teście. Wzrost masy bezpośrednio wiąże się z wyższymi kwotami zostawianymi na stacji benzynowej. Warto o tym pamiętać, wożąc np. dużo niepotrzebnych rzeczy w bagażniku.

Choć przyznać trzeba, że różnice pomiędzy konkurentami nie są duże, w rankingu marek wyraźnie przewodzą Renault i Fiat.

(źródło: A. Jedynak, Auto Świat nr 30, rok ????)

Renault Clio II
» Dane techniczne, silniki, wyposażenie, kolory (1999-2004)
faza 1
» Clio 1.4 16v
» Clio 1.4 16v, Skoda Fabia
» Clio 1.4 16v a inne w klasie
» Clio 1.4, Skoda Fabia, VW Polo
» Clio 1.6 16v
» Clio 1.6 16v, Seat Ibiza
» Clio 1.6 16V, 1.6 Si
» Clio 1.9 dTi, Fiesta, Corsa, Polo
» Clio 2.0 16v
» Clio 2.0 Sport i 24 szybkie auta
» Clio 2.0 16v opinie
» Clio 2.0 16v zapowiedź
» Clio 3.0 V6 szalona tradycja
» Clio 3.0 V6 Trophy
» Clio II raport z jazdy
» Clio II opis modelu
» Clio 1.2 RTE test Euro NCAP

faza 2 i 3
» Clio 1.2 a auta segmentu B
» Clio 1.2 16V Expression
» Clio 1.2 16V test spalania
» Clio 1.2 16V, Peugeot 206
» Clio 1.5 dCi 68, Citroen C3
» Clio 1.5 dCi 82
» Clio 2.0 16V diabelska jazda
» Clio 2.0 16V, Seat Ibiza
» Clio II faza 2, opis
» Clio II faza 2, opis (2)

- Clio 1.6 8V z nitro
- Clio V6 '01 (nology.com)
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)