renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Renault Clio II faza 2 - opis

Choć spodziewano się typowego retuszu odmładzającego, zmiany rewitalizacyjne w nowym Renault Clio przeszły najśmielsze wyobrażenia o tym, co to jest lifting. Na nowej twarzy rozbłysnął pełny uśmiech, spojrzenie wyostrzyło się, pod maską zabiło nowe serce, a wersjami wyposażenia można by obdzielić modele jeszcze jednej marki.

Siła rewitalizacji francuskich kosmetyków robi ostatnio na kobietach oszałamiające wrażenie. Teraz również mężczyźni, z natury bardziej zainteresowani motoryzacją niż kosmetykami przekonają się, że duża moc rewitalizacji we francuskim wydaniu jest specjalnością nie tylko firm kosmetycznych, ale i motoryzacyjnych.

Renault Clio należy do tych wyjątkowych samochodów, o których trudno powiedzieć, że są zamkniętym rozdziałem. Od samego początku model ten podlegał ciągłym, choć dyskretnym zmianom. Z tego zapewne powodu tak trudno było dostrzec je gołym okiem. Dlatego tak bardzo rzuca się w oczy stylistyczna odmienność najnowszej wersji. Nowy model uległ zasadniczej przemianie stylistycznej, co najmniej 50% elementów konstrukcyjnych oraz poszycia zewnętrznego nadwozia jest nowych lub zostało zmodyfikowanych.

Zespół stylistów Renault - pod wodzą wielkiego kreatora nowego stylu tej marki - Patricka le Quementa - skoncentrował wysiłek na zmianie wyglądu najnowszego Clio. Zdecydowanie zmieniono jego oblicze, czyniąc je bardziej wyrazistym.

Stylistyka przedniej części nadwozia - z niezywkle charakterystycznym wlotem powietrza, wyraźnie rozdzielonym logo marki - nie odwołuje się do teraźniejszości, ale do przyszłości Renault. To nie jest oblicze, które mogłoby utożsamiać najnowsze Clio z Twingo, rodziną Megane, Laguną czy Espace. To jest stylistyczna wizja przyszłości wyrażona w modelach Vel Satis i Avantime, jeszcze nie tak dawno postrzeganych jako wizja nazbyt futurystyczna.

Ostrą linię przedniej części karoserii podkreślają nowe, podwójne reflektory, których klosze zachodzą na boki samochodu. Z kolei tylną pokrywę bagażnika zdobi - takiej samej wielkości jak z przodu - logo Renault. Na kloszach tylnych lamp pojawiło się owalne szkło.

Choć główny nacisk położono na zewnętrzne zmiany stylistyczne nowego Clio, wnętrze auta także poddano dość daleko idącej modernizacji. Dzięki temu, że zegary umieszczono nieco głębiej w desce rozdzielczej, a nad nimi 'wyrosły' dwie półkoliste obudowy, wnętrze stało się bardziej wyraziste i nabrało sportowego charakteru.

Zmieniono też kolorystykę tapicerki siedzeń i drzwi. Tyle o zmianach stylistycznych, widocznych gołym okiem.

Nowe Clio ma zbliżone wymiary zewnętrzne do swojego poprzednika - nie zmieniły się rozstaw osi, wysokość i szerokość auta, a także wysokość wnętrza. Najnowsze Clio jest jednak dłuższe o 39 mm, co zaowocowało nieznacznym wzrostem pojemności bagażnika z 235 do 255l. Natomiast rozstaw kół z przodu i z tyłu oraz szerokość wnętrza Clio najnowszej generacji stały się nieco mniejsze.

Choć auto jest nieco węższe w środku, bardzo duży nacisk położono na podwyższenie komfortu jazdy, m.in. przez wyciszenie wnętrza. Dlatego wprowadzono nową przegrodę czołową, zmieniono ramę podsilnikową oraz zmodernizowano elementy zawieszenia silnika. Nowościa jest także specjalna szyba czołowa. Zastosowano w niej dodatkową warstwę tłumiącą, która częściowo pochłania hałas silnika pracującego na wysokich obrotach. W związku z tym, że szyba ta tłumi dźwięki o wyższych częstotliwościach, będzie ona montowana w modelach z silnikami 1.4 16V i 2.0 16V. Należy przy tym podkreślić, że Renault jest pierwszą firmą na świecie, która stosuje tego typu dźwiękochłonne szyby.

Wyższy komfort zapewni również elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, które będzie montowane seryjnie we wszystkich wersjach nowego Clio. Wspomaganie to charakteryzuje się dużą elastycznością pracy, co znacznie ułatwi manewrowanie samochodem przy niskich prędkościach, np. podczas parkowania. Wyższość elektrycznego wspomagania nad wspomaganiem hydraulicznym odzwierciedla się również w redukcji zużycia paliwa średnio o 0,2 l/100 km.

Nowe Clio będzie dostępne z automatyczną klimatyzacją, montowaną seryjnie do sportowej wersji z 2-litrowym silnikiem. Urządzenie samo będzie regulowało siłę i kierunek nawiewu oraz utrzymywało stałą, zaprogramowaną temperaturę. Czujniki automatycznej klimatyzacji znajdują się w podsufitce, odczytując temperaturę na wysokości głów siedzących w samochodzie osób.


Dla Clio opracowano urządzenia niespotykane w tej klasie samochodów. Do takich rozwiązań należą czujniki deszczu i natężenia światła. Pierwszy z nich będzie automatycznie uruchamiał wycieraczki w chwili pojawienia się deszczu. Będzie też dostosowywał prędkość och pracy do intensywności opadów. Sensor czujnika deszczowego 'odczytuje' informacje z przedniej szyby co 2.5 milisekundy, zaś czas reakcji na zmianę intensywności opadów trwa około pięciu sekund. Drugi z wymienionych czujników jest wyposażony w trzy fotokomórki, mierzące natężenie światła. Urządzenie automatycznie włączy światła mijania w chwili, gdy samochód wjedzie do tunelu lub po zapadnięciu zmroku. Światła zgasną w momencie, gdy czujniki 'odczytają' światło dzienne. Czujniki opadów deszczu i natężenia światła są uruchamiane przez kierowcę.

Zastosowanie tego typu rozwiązań było możliwe dzięki wprowadzeniu technologii multipleksowania, czyli zwielokrotnienia przesyłania danych. Wymiana informacji między poszczególnymi blokami elektronicznymi odbywa się za pośrednictwem tzw. szyny - jest to połączenie elektryczne wszystkich urządzeń elektronicznych samochodu. Dzięki temu cały system ma nie tylko większą pojemność, ale również szybciej reaguje na sygnały docierające w tym samym czasie z wielu czujników.

Wykorzystanie technologii multipleksowej pozwoliło na zastosowanie w Clio systemu nawigacji satelitarnej Carminat, który na razie nie będzie mógł być używany w Polsce z powodu braku oprogramowania.

Clio Renault Sport 2.0 16V będzie dostępne z reflektorami ksenonowymi, dającymi dwukrotnie silniejsze światło niż w wypadku tradycyjnych żarówek. Poza tym barwa światła zbliżona jest do światła dziennego. Reflektory ksenonowe są wyposażone w automatyczną regulację wysokości wiązki świetlnej, zapobiegającą oślepianiu jadących z przeciwka.

Zmniejszenie rozstawu kół wynika z pewnych zmian, jakie wprowadzono w układzie zawieszenia. W nowym Clio zoptymalizowano bowiem ustawienie stabilizatorów poprzecznych z przodu i z tyłu, dzięki czemu auto powinno zachowywać się jeszcze stabilniej w zakrętach. Samochód będzie również oferowany z elektronicznym systemem kontroli toru jazdy, korygującym zachowanie Clio w ekstremalnych sytuacjach, jakie mogą pojawić się podczas jazdy np. po śliskiej nawierzchni.

Nowe Renault Clio ma być oferowane aż z sześcioma rodzajami jednostek napędowych - cztery silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Najsłabszy benzynowiec dysponuje mocą 60 KM i momentem obrotowym 93Nm. Wyposażony jest w jeden wałek rozrządu oraz osiem zaworów. Nowością jest jednostka o takiej samej pojemności, wyposażona jednak w szesnaście zaworów i dysponująca mocą 75KM. Szesnastozaworowy benzynowiec 1.4 dysponuje mocą 98 KM. Ofertę jednostek benzynowych zamyka 2-litrowy silnik 16-zaworowy o mocy 172 KM, montowany do Clio Renault Sport 2.0 16V. Obydwa diesle mają tę samą pojemność 1.5l, a także wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa, ukłąd typu common-rail oraz turbosprężarkę. Zróżnicowane są pod względem mocy (65 i 80 KM) oraz maksymalnej wartości momentu obrotowego - odpowiednio 160 i 185 Nm.

Poza tradycyjną, mechaniczną skrzynią biegów, najnowsze Clio będzie wyposażone również w automatyczną przekładnię Quickshift 5. Skrzynia ta ma dwa tryby sterowania. Można w niej zmieniać biegi ręcznie przez krótkie ruchy drążkiem, bez użycia sprzęgła. Może też pracować w trybie automatycznym - zmiana biegów jest dostosowana do dynamiki jazdy oraz ukształtowania terenu.

Clio najnowszej generacji będzie dostępne w pięciu wersjach wyposażenia, oznaczonych następującymi nazwami: Authentique, Expression, Privilege, Dynamique i Renault Sport 2.0 16V. Wszystkie wersje, poczynając od podstawowego modelu Authentique, będą wyposażone m.in. w ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania, cztery poduszki powietrzne, napinacze tylnych pasów bezpieczeństwa (z wyjątkiem środkowego, również trzypunktowego pasa), system wspomagania nagłego hamowania (z wyjątkiem Renault Sport 2.0 16V), trzypunktowe mocowanie fotelika Isofix wraz z wyłącznikiem poduszki pasażera, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie otwierane okna, centralny zamek sterowany pilotem i obrotomierz.

W wersji Expression, będącej odpowiednikiem dawnego modelu RN, znajdą się dodatkowo m.in. filtr przeciwpyłkowy, regulacja wysokości fotela kierowcy i elektrycznie regulowane lusterka w kolorze nadwozia.

Wersja Privilege zostanie wyposażona dodatkowo m.in. w klimatyzację, radioodtwarzacz kasetowy, komputer pokładowy i światła przeciwmgielne.

W Dynamique, odpowiedniku dawnego Clio 1.6 16V, znajdą się między innymi przednia szyba tłumiąca dźwięki, skórzana kierownica, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, wskaźnik temperatury zewnętrznej.

Renault Clio Sport 2.0 16V otrzyma automatyczną klimatyzację, 16-calowe felgi z metali lekkich, radioodtwarzacz CD z 4 głośnikami 40W, ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych oraz siatkę w bagażniku.

Do każdej wersji przypisane będą poszczególne silniki. Podstawowa - Authentique - będzie oferowana z dwoma silnikami benzynowymi - 1.2 i 1.2 16V - oraz z 65-konnym turbodieslem 1.5dCi. Expression otrzyma do wyboru silniki benzynowe 1.2 16V i 1.4 16V, a w późniejszym terminie 80-konnego turbodiesla 1.5 dCi. Wersja Privilege oferowana będzie wyłącznie z silnikiem benzynowym 1.4 16V. Model Dynamique otrzyma silnik benzynowy 1.4 16V lub jeden z dwóch silników wysokoprężnych 1.5 dCi. Najmocniejszy z oferowanych silników - o mocy 172 KM - zastrzeżony jest wyłącznie dla Renault Sport Clio 2.0 16V.

(źródło: Auto Motor i Sport, 06.2001)

Renault Clio II
» Dane techniczne, silniki, wyposażenie, kolory (1999-2004)
faza 1
» Clio 1.4 16v
» Clio 1.4 16v, Skoda Fabia
» Clio 1.4 16v a inne w klasie
» Clio 1.4, Skoda Fabia, VW Polo
» Clio 1.6 16v
» Clio 1.6 16v, Seat Ibiza
» Clio 1.6 16V, 1.6 Si
» Clio 1.9 dTi, Fiesta, Corsa, Polo
» Clio 2.0 16v
» Clio 2.0 Sport i 24 szybkie auta
» Clio 2.0 16v opinie
» Clio 2.0 16v zapowiedź
» Clio 3.0 V6 szalona tradycja
» Clio 3.0 V6 Trophy
» Clio II raport z jazdy
» Clio II opis modelu
» Clio 1.2 RTE test Euro NCAP

faza 2 i 3
» Clio 1.2 a auta segmentu B
» Clio 1.2 16V Expression
» Clio 1.2 16V test spalania
» Clio 1.2 16V, Peugeot 206
» Clio 1.5 dCi 68, Citroen C3
» Clio 1.5 dCi 82
» Clio 2.0 16V diabelska jazda
» Clio 2.0 16V, Seat Ibiza
» Clio II faza 2, opis
» Clio II faza 2, opis (2)

- Clio 1.6 8V z nitro
- Clio V6 '01 (nology.com)
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)