renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Renault Clio Sport 2.0 16v - diabelska jazda

Co się dzieje, gdy auto ważące 1035 kilogramów napędza motor o mocy 172KM? Nie wiecie? Spytam inaczej. Co się dzieje, kiedy na każde sześć kilogramów auta przypada jeden czystej francuskiej krwi koń mechaniczny? Odpowiedź: zaczyna się iście diabelska jazda! Wjeżdżając na parking prasowy Renault Polska w gąszczu Renówek od razu dostrzegłem "przyczajone" bordowe Clio. Spotkałem się z opiniami, iż Clio Sport ma w sobie mało sportowych akcentów. Raczej się z tym nie zgodzę! Auto posiada inne, agresywniej stylizowane zderzaki, poszerzone przednie błotniki, atrapę typu plaster miodu oraz efektowne, szesnastocalowe obręcze z lekkich stopów. Do tego dochodzi jeszcze obniżone zawieszenie. Mało? Jakiekolwiek spoilery mogłyby tylko popsuć zgrabną bryłę auta. Możecie mi wierzyć, że za tak wyglądającym Clio i tak wszyscy się oglądają i to dużo częściej niż się spodziewałem. Spora w tym zasługa seryjnie montowanych reflektorów ksennowych oraz dość głośno zestrojonego wydechu. Jak dla mnie najmniej udany jest tył auta. Na szczęście skazani na jego oglądanie są ci, których... właśnie wyprzedziliśmy. Kierowca do Sporta powinien podchodzić od przodu, napawając się widokiem efektownej "mordki" auta i poszerzonych, wykonanych z tworzywa (!). przednich błotników.

Mijając umieszczony na drzwiach znaczek 2.0 16v docieramy do klamki, po odciągnięciu której ukazuje nam się piękne, stonowane wnętrze. Tak między nami, to jest to chyba, oprócz nowej Laguny, jedyne tak udane wnętrze Renault. jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie. Dobór materiałów również. Bardzo wygodna, sportowa kierownica, sporo aluminiowych dodatków i bardzo dobrze ukształtowane fotele sprawiają, że z tego auta nie chce się wysiadać. To co dla mnie we wnętrzu Clio było najważniejsze to możliwość ustawienia fotela tak jak lubię, czyli pionowo. Niby nic szczególnego, lecz w o klasę większym Megane, przy moim wzroście (190cm) jest to niewykonalne i jeżdżąc Meganką zmuszony byłem do podróżowania w niezbyt wygodnej pozycji półleżącej.

Wiemy już jak Clio Sport wygląda na zewnątrz i wewnątrz, bagażnik nie wiem jaki jest, bo radochę z jazdy miałem tak wielką, że jak dla mnie mogłoby go wogóle nie być, a auto i tak było by super. Ale zanim Wam przybliżę, jak jeździ Clio 2.0 proponuję przyjrzeć się liście wyposażenia. Clio Sport 2.0 tanie nie jest. Musimy za nie wyłożyć niebagatelną sumę 87 9000 zł. Jak za auto segmentu B to majątek. Co otrzymujemy w zamian? Między innymi: klimatyzację automatyczną, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, światłą ksenonowe, radio CD, komputer pokładowy, częściowo skórzaną tapicerkę, ABS i całą masę innych gadżetów. Dokupić możemy tylko ESP i elektrycznie otwierany dach. Czyli na pokładzie tego malucha mamy wszystko, czego dusza zaprawgnie.

A jak to jeździ? Szybko, dynamicznie - nie, to za mało powiedziane. Prezentowane Clio jest iście diabelskie. Stosunek mocy do masy i rewelacyjny, moim zdaniem jeden z najlepszych w swojej klasie, silnik wraz z wzorowo zachowującym się zawieszeniem tworzą wybuchową mieszankę. Moc maksymalną osiągamy prz 6250 obr/min, podczas gdy maksymalnym momentem obrotowym 200Nm dysponujemy przy 5400 obr/min. Takie parametry wymuszają utrzymywanie silnika na wyższych obrotach. Czterocylindrowyc silnik DOHC po przekroczeniu 5200 obr/min staje się diabelnie głośny, czego sprawcą jest dynamiczne doładowanie w układzie wydechowym. Hałas na dłuższą metę jest dokuczliwy, ale zarazem piękny dla uszu kierowców lubiących sportowe auta. Mimo, iż silnik najlepszymi parametrami dysponuje w górnym zakresie obrotów, nie można mieć zastrzeżeń co do elastyczności jednostki napędowej. Co prawda do 2000 obr/min nie dzieje się nic, ale po przekroczeniu tej wartości auto zaczyna sprawnie przyspieszać.


Kolejnym atrybutem małego Clio jest fenomenalne wręcz zawieszenie. Można je określić jednym stwierdzeniem: neutralne do bólu. Twarde, o małym skoku pozwala na bardzo szybkie i sprawne pokonywanie zakrętów, jednocześnie bardzo wiele wybacza. Niestety w polskich warunkach nader często z Renówką trzeba walczyć. Tak ustawione zawieszenie nie nadaje się do jazdy po koleinach. Autem niemiłosiernie rzuca i non stop trzeba korygować tor jazdy. Odbiera to sporo radości z jazdy tym autem. Ale za stan naszych dróg nie można przecież winić specjalistó z Renault Sport. Rysą na tak pozytywnym wizerunku jest skrzynia biegów. Bardzo nieprecyzyjna i "wolna". Zgrzyty przy szybkiej zmianie przełożeń są codziennością. Ten element auta zdecydowanie powinien zostać poprawiony!



Clio Sport to sportowy samochód w pełnym tego słowa znaczeniu. Jeden z nalepszych dwulitrowych motorów, rewelacyjne zawieszenie, niska masa auta, bogate wyposażenie. A czy są jakieś wady? W tym maluchu dopatrzyłem się dwóch. Pierwszą jest skrzynia biegów, zdecydowanie nie pasująca do reszty auta. Drugą bajońska cena Clio Sport. Mimo wszystko dla mnie to jedno z tych kultowych aut, które mimo pewwnych wad z przyjemnością zobaczyłbym we własnym garażu!



(źródło: M. Kwiatkowski, GT, kwiecień 2002)

Renault Clio II
» Dane techniczne, silniki, wyposażenie, kolory (1999-2004)
faza 1
» Clio 1.4 16v
» Clio 1.4 16v, Skoda Fabia
» Clio 1.4 16v a inne w klasie
» Clio 1.4, Skoda Fabia, VW Polo
» Clio 1.6 16v
» Clio 1.6 16v, Seat Ibiza
» Clio 1.6 16V, 1.6 Si
» Clio 1.9 dTi, Fiesta, Corsa, Polo
» Clio 2.0 16v
» Clio 2.0 Sport i 24 szybkie auta
» Clio 2.0 16v opinie
» Clio 2.0 16v zapowiedź
» Clio 3.0 V6 szalona tradycja
» Clio 3.0 V6 Trophy
» Clio II raport z jazdy
» Clio II opis modelu
» Clio 1.2 RTE test Euro NCAP

faza 2 i 3
» Clio 1.2 a auta segmentu B
» Clio 1.2 16V Expression
» Clio 1.2 16V test spalania
» Clio 1.2 16V, Peugeot 206
» Clio 1.5 dCi 68, Citroen C3
» Clio 1.5 dCi 82
» Clio 2.0 16V diabelska jazda
» Clio 2.0 16V, Seat Ibiza
» Clio II faza 2, opis
» Clio II faza 2, opis (2)

- Clio 1.6 8V z nitro
- Clio V6 '01 (nology.com)
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)