renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Pięć gwiazdek EuroNCAP dla Renault Clio 4 (02.09.2012)

Clio IV nie ma jeszcze na rynku, ale zostało już przetestowane zgodnie z wymagającymi normami Euro NCAP otrzymując 5 gwiazdek (na 5 możliwych). Poprzednia wersja małego Renault również mogła się poszczycić tym wynikiem w 2005 r. (wówczas najlepszym w tej klasie pojazdów), ale normy zostały zaostrzone w styczniu 2012 i trudniej je było wypełnić.

W sierpniowych testach Euro NCAP wzięło udział sześć najnowszych modeli: Audi A3 na rok 2013, Ford B-MAX, Isuzu D-Max, Kia cee'd hatchback, Volvo V40 oraz Renault Clio. Oprócz Isuzu, wszystkie uzyskały 5 gwiazdek w teście. Bezdyskusyjnie za pierwsze uznano Volvo, a o nieznacznej przewadze uzyskanej nad drugim - Audi A3 - przesądziła obecność poduszki powietrznej dla pieszego.



Ochrona kierowcy i pasażerów - 32 punkty na 36
W przypadku zderzenia czołowego osoby z przednich miejsc w nowym Clio są chronione dzięki dwóm poduszkom powietrznym oraz pasów bezpieczeństwa wyposażonych w ograniczniki napięcia i napinacze. Wszystkie miejsca na tylnej kanapie posiadają 3 punktowe pasy bezpieczeńtwa, a zewnętrzne - take ograniczniki napięcia. Zastosowano ponadto technologię Fix4Sure, która zapobiega tzw. nurkowaniu (zsuwaniu się pod pasem bezpieczeństwa podczas zderzenia). Efekt ten uzyskano dzięki nisko umieszczonym klamrom pasów bezpieczeństwa oraz odpowiedniemu wyprofilowaniu siedzeń. Aby podwyższyć bezpieczeństwo podczas zderzeń bocznych auto zostało wyposażone w układ dwóch czujników (w przednich drzwiach i słupku B), które dostosowują czas reakcji do siły zderzenia i aktywują w odpowiednim momencie boczną poduszkę powietrzną, chroniącą klatke piersiową i miednicę. Otrzymany wynik 36 punktów jest jednym z najlepszych w segmencie małych aut.

Ochrona dzieci - 43 pkt. na 49
Nowe Clio posiada 3 punktowy system mocowania fotelików dla dzieci Isofix zarówno na siedzeniu pasażera z przodu, jak i na kanapie tylnej na miejscach zewnętrznych.

Ochrona pieszych - 24 pkt. na 36
Zderzak przedni pozbawiony ostrych kształtów oraz podwyższona o 20mm maska zapewniają możliwość kontrolowanego odkształcania bez zetknięcia się z metalowymi elementami silnika.



Bezpieczeństwo czynne realizowane jest poprzez wysokiej jakości układ jezdny z precyzyjnym modelem cyfrowym dostosowującym się do dynamiki pojazdu, pozwalającym wykrywać sytuacje niebezpieczne. W standardzie montowane są układy ABS i ESP. Ponadto kierowca ma do dyspozycji nowoczesne systemy wspomagające prowadzenie: telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth, nawigację i sterowanie wybranymi funkcjami za pomocą poleceń głosowych (w wersjach wyposażonych w multimedialny system R-Link) oraz czynności takich jak włączenie świateł, uruchamianie wycieraczek, wspomaganie parkowania tyłem (czujniki i kamery cofania w wybranych wersjach wyposażenia).

Przetestowano podstawową wersję Clio IV napędzaną silnikiem 1.0, a wyniki odnoszą się do całej gamy produktowej.












FILMY Z TESTÓW





źródło: euroncap.com, tłum. grafik renaultclio.pl

Renault Clio IV
» Clio IV już za kilka miesięcy
» R.S. 4 na Goodwood Festival
» Nowe Clio 4 - oficjalne foto
» Test Euro NCAP
» Startują zamówienia w Polsce
» Nowe Clio R.S. 200 EDC
» Nowe Clio Kombi
» Nowe Clio R.S. od 24 990 euro
» Nowe Clio GT 120 EDC
» Nowe Clio Techno Feel
» Facelifting Clio IV
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)