renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Nowe Clio R.S. 200 EDC na Paris Motor Show 2012 (28.09.2012)





Zapowiedź każdej sportowej wersji Clio spotykała się z zainteresowaniem tych, który lubią oryginalne auta zarówno pod względem wyglądu jak i rozwiązań technicznych. Tak jest i tym razem - nowe Clio obecne na rozpoczynającym się Paris Motor Show 2012 zaskoczyło odwiedzających nie tylko stylistyką, ale i parametrami, bowiem w odróżnieniu od poprzednika, obecna wersja jest napędzana 1.6 litrowym (!) turbodoładowanym (!) silnikiem, a za przeniesiene napedu będzie odpowiadała tylko (!) dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów EDC.





Patrice Ratti, Dyrektor Zarządzający Renault Sport Technologies mówi: Nowe Clio R.S. 200 EDC głośno i wyraźnie przedstawia wartości Renault Sport: jest szybkie i piękne, ma wszystko, co jest potrzebne, aby stać się wyznacznikem w klasie mocnych hatchbacków - tak, jak jego poprzednicy. Wprowadzenie turbodoładowanego silnika o świetnych osiągach, z dużą ilością momąntu obrotowego na niskich obrotach, w połączeniu z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów EDC opracowaną przez inżynierów z Renault Sport powoduje, że nowe R.S. podnosi sportowe wrażenia z jazdy na nowy poziom. Wiedza posiadana przez Renault Sport Technologies jest wzmocniona przez długoletnie zaangażowanie w najbardziej wymagających z motorsportów, włączając wyścigi i rajdy.







Nawiązania do F1 są widoczne w postaci dyfuzora i spojlera. Auto wyróżnia się także unikalnym grillem, tylnim i przednim zderzakiem, światłami do jazdy dziennej (LED), przedłużeniami progów i 17-calowymi kołami (18 cali w opcji). Całość wieńczy podwójny wylot układu wydechowego. Wewnątrz auta znajdziemy dominujący kolor czerwony. Kierownica jest otoczona przez łopatki zmiany biegów, w głębi widac aluminiowe pedały, a na kokpicie - sportowe akcenty. Jak na topową wersję przystało, wyposażenie obejmie m.in. kubełkowe fotele, system multimedialny, nawigację dotykową, radio z Bluetooth i USB, kartę handsfree. Automatyczna klimatyzacja i czujniki parkowania dostępne w opcji. Ciekawostką będzie możliwość daleko posuniętej personalizacji wyglądu zewnętrznego auta: wybór będzie dotyczył czterech motywów wzbogacanych przez dodatki tak, aby każdy mógł zdefinować swoje auto sportowe w inny sposób. Dla tych, którym "zwykłe" Clio R.S. oferuje za mało, Renault dedykuje zawieszenie RS Cup, nieznacznie niższe i ok. 15% bardziej sztywne niż standardowe.








źródło: renaultsport.com, carscoop.blogspot.com, www.cliors.renault-sport.com, tłum. renaultclio.pl

Renault Clio IV
» Clio IV już za kilka miesięcy
» R.S. 4 na Goodwood Festival
» Nowe Clio 4 - oficjalne foto
» Test Euro NCAP
» Startują zamówienia w Polsce
» Nowe Clio R.S. 200 EDC
» Nowe Clio Kombi
» Nowe Clio R.S. od 24 990 euro
» Nowe Clio GT 120 EDC
» Nowe Clio Techno Feel
» Facelifting Clio IV
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)