renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Rynek samochodów nowych i używanych w 2016 r.


W perspektywie dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości motoryzacyjnej warto spojrzeć na to, gdzie w tej całej "machinie" sprzedażowej znajduje się Renault Clio. Nowe stawki akcyzy, planowane do wprowadzenia z początkiem 2017 r., spowodują, że import starszych samochodów stanie się nieopłacalny i będą miały niewątpliwie wpływ na rynek samochodów zarówno nowych, jak i używanych. Ustawodawca chciałby oczywiście, aby sprzedaż nowych wzrosła, ale czy tak się stanie - czas pokaże. To, czego można być pewnym, to ożywienie rynku aut używanych, już zarejestrowanych w Polsce.

AUTA NOWE

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wciąż rośnie. Podsumowując pierwsze półrocze 2016 r. zauważono, że w samym tylko czerwcu sprzedano ponad 44 tys. nowych samochodów, co było najlepszym wynikiem ostatnich dziesięciu lat. Natomiast od stycznia do końca czerwca na nasze drogi trafiło niemal 211 tys. nowych samochodów, co było wynikiem o 19 proc. lepszym niż rok wcześniej. Wówczas PZMot szacował, że przy tym tempie na koniec aktualnego roku można spodziewać się przekroczenia 420 tys. nowych aut zarejestrowanych w naszym kraju.Wśród najchętniej wybieranych producentów w pierwszym półroczu były: Skoda (Octavia i Fabia), na kolejnych miejscach Toyota (Yarisem i Aurisem) oraz VW (Golf i Passat).

Wśród nabywców należy wyróżnić dwie grupy klientów: osoby prywatne oraz firmy. Ta pierwsza wykazuje zdecydowanie większą różnorodność w zakresie wybieranych modeli. Pozycję Renault Clio na tym rynku w okresie grudzień 2015-październik 2016 pokazuje wykres.

Sprzedaż nowych aut Renault Clio w Polsce w okresie 12.2015-10.2016 (szt.)


Powyższe zestawienie powstało na bazie pierwszych dwudziestek sprzedażowych, stąd w niektórych miesiącach słupki wynoszą zero, co nie znaczy oczywiście, że sprzedaży nie było. Pokazana jest jednakże miesięczna wielkość sprzedaży i jej charakterystyczne wahania, jak np. zakupy osób prywatnych na końcu poprzedniego roku i początku obecnego, będące wynikiem wyprzedaży rocznikowej. Warto także dodać, że w tym roku Clio przeszło facelifting. Sprzedaż odświeżonego modelu ruszyła na początku lipca, a pierwsze egzemplarze trafiły do klientów we wrześniu. Jak wpłynie to na całościową sprzedaż w bieżącym roku 2016 - okaże się już niedługo. Wiadomo, że w ubiegłym roku 2015 zarejestrowano łącznie 17 946 samochodów osobowych Renault, a liderem sprzedaży w gamie był model Clio, który znalazł 7 467 nabywców (hatchback + grandtour).

AUTA UŻYWANE

Według danych specjalistów rynek samochodów używanych w 2015 roku obejmował większą liczbę ofert sprzedażowych, aniżeli łącznie na Węgrzech, Słowacji i w Czechach. Przeciętnie kupowany używany samochód miał wiek 12 lat i prawie 170 tys. Kilometrów przebiegu. Eksperci wskazują, że problemem (z czyjego punktu widzenia - można się domyślać) jest wiek sprowadzanych do Polski aut, wiążący się z mało przyjazną dla środowiska, przestarzałą technologią. W pierwszych dwóch miesiącach roku 2016 roku kwota , którą płacono za używany pojazd wyniosła ponad prawie 25 tys zł, podczas gdy rok wcześniej było to 20 tys. zł, a w całym 2015 roku – trochę powyżej 21 tys. zł. Wydaje się to być bardzo dużo (szczególnie w porównaniu do wieku aut w Polsce), ale należy pamiętać, że jest to średnia, a więc miara bardzo podatna na wartości skrajne. Zawyżają ją mocno używane auta segmentu premium, osiągające znaczne kwoty. Według danych Samar pierwsza dziesiątka samochodów segmentu premium w Polsce w 2015 roku to: Volvo XC60, Audi Q5, Volvo V40, Lexus NK, Mercedes C, Audi A3, BMW X5, BMW 3, BMW 5, Mercedes GLA, a na dalszym miejscu m.in. Volkswagen Touareg (zakres kwot tego zestawienia to od 84 tys do 390 tys.). Stąd wysoka średnia. Spośród najchętniej wystawianych na sprzedaż i kupowanych marek używanych samochodów przeważają cały czas marki niemieckie. Na czele stawki jest Opel Astra, a za nim modele Volkswagena: Passat i Golf. Dalej Audi A4, potem BMW3, Ford Focus i kolejne dwa ople: Vectra i Corsa. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają Ford Mondeo i Renault Megane. Renault Clio występuje na dalszych pozycjach. Rynek aut używanych wspierały jak do tej pory dość przystępne stawki ubezpieczeniowe (porównując do innych krajów i aut nowych). Obecnie (jesień 2016 r.) wiadomo już, że o niskich stawkach ubezpieczeń należy zapomnieć, bowiem wzrosły one od 60 do nawet kilkuset procent.

Z autami używanymi nieodłącznie wiąże się sprzedaż części zamiennych. Im więcej starszych aut - tym wyższa. Ubiegły rok (2015) był w naszym kraju rekordowym pod względem eksportu i produkcji części motoryzacyjnych. Dla tych, którzy nie wiedzą - Polska produkuje m.in. elementy szklane, poduszki powietrzne, filtry, układy napędowe i opony (dostępne np. tutaj). Wzrost w tym segmencie jest nieunikniony, bowiem "odbiorcą" jest zarówno rynek aut nowych, jak i używanych.

opr. ts, źródło: bankier.pl, renault.pl, aaaauto.pl, biznes.newseria.pl, infor.pl, samar.pl, premiummoto.pl, motofocus.pl


Menu strony
» Ogólne informacje o modelu
» Rynek samochodów nowych i używanych w 2016 r.
» Testy zderzeniowe Renault Clio na przestrzeni lat produkcji modelu
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)