renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej
Renault Clio I
» Informacje podstawowe:
- Silniki / wersje
- Raport Dekry '02
» Testy/opisy faza 1 i 2:
- Clio 1.2 RT
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2 RL NCAP Crashtest
- Clio 1.4 RT '90
- Clio 1.4e RT & Clio MAXI
- Clio 1.8 16V '91
- Clio Williams 2
- Clio Williams 3
- Clio Williams, Mini Cooper,
  VW Golf GTi, Peugeot 205 GTI
  nowe Mini & Clio Sport 172


» Testy/opisy faza 3:
- Clio '96
- Clio 1.1 '96
- Clio 1.2 RN '97
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2, Saxo & Peugeot 106

» Design/tuning/car audio:
- Clio RSi (Zastec)
- Clio z silnikiem Laguny 1.6 16V
- Zabudowa caraudio Clio I
- Clio S16
- Clio 1.8 16V (ACS Redbull)
- Clio 1.8 16V (Hector)

» Inne:
- Clio Maxi (Naczelnik)
- Prospekt Clio Williams '93
- Prospekt Clio Williams '95



  Renault Clio I
Renault Clio Williams 2

Kochamy go, ale właściciele Williamsa 1 - już niekoniecznie.

Gdy Renault wypuściło limitowaną edycję Clio Williams zasugerowało, że ten wyciskacz łez będzie rzadki jak les dents d'un poulet - ząb kurczaka. Promowany hasłem 'musisz go mieć', Williams błyskawicznie się sprzedał, a jego nowi właściciele odjeżdżali autem z przeświadczeniem, że jego wartość nie roztopi się jak kostka masła w słońcu. Zatem gdy tylko Williams 2 pojawił się, linie telefoniczne Renault szybko zaczęły brzęczeć - właściciele Williamsa 1 narzekali na oszustwo firmy.

Renault przebąkiwało, że Williams 2 nie jest inwestycją, gdyż nie ma numerowanych plakietek kolejnych egzemplarzy na kokpitach, ale nikt nie wierzył w takie bzdury. Druga edycja różniła się tylko w najdrobniejszych detalach - duchem była wciąż taka sama.



Ta złą wiadomość dla kupców pierwszej edycji, którzy nauczyli się, że spekulowanie o autach jest niebezpieczne, była jednocześnie dobrą wieścią dla kogokolwiek innego, a biorąc pod uwagę samo auto - po prostu znakomita. Zasługuje ono na bycie kupowanym w pędzie. Kompanie ubezpieczeniowe zaczęły patrzeć na 'błyskawicznych kupujących' z mniejszą wrogością, choć faktycznie z małą szansą, że oni sami zwolnią.

Samo patrzenie na nie powoduje, że szczerzysz zęby w uśmiechu, bo wiesz, co w nim tkwi. Wygląda jak przymilający się pies, który przyczajony, jest jednocześnie naładowany mięśniami - ogólna impresja, która pasuje do jego charakteru: jak zła osa. Jest dokładnie tym, czego byś oczekiwał, przy jego gabarytach, 150-konnym silniku i szerokich Michelinach.

Pokusą jest, by prowadzić go tak, jak gdyby się było gonionym przez oszalałego kowboja. To Renault może prześlizgiwać się po ulicach, zmieniając każdą spokojną przejażdżkę w niezgodny z prawem wyścig, gdy się jest nieostrożnym. On jedzie, trzyma się drogi, skręca i zatrzymuje z gracją auta wyścigowego, a oprócz tego ma nienaganne maniery. Prowadzi się jedwabiście, płynnie jeździ, ma opanowany głos. Można kierować nim i nie czuć kuszenia demonów. Ale nie często. Mamy jednakże jedno zastrzeżenie - kubełkowe siedzenie jest absurdalnie ciasne, i nie przesuwa się wystarczająco daleko do tyłu. I to by było na tyle.

CENA 13,950 funtów

SILNIK 1998ccm, 4-cyl., 16-zaworowy, max moc 150KM, max moment 129 lb/ft

OSIĄGI max prędkość 134 mph, 7.6 sek 0-60 mph, spalanie 32 mpg




tłum. tekstu TSS (renaultclio.pl) z ang. na podst.
Car Magazine, March 1995, Richard Bremner

 
         
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)