renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej
Renault Clio I
» Informacje podstawowe:
- Silniki / wersje
- Raport Dekry '02
» Testy/opisy faza 1 i 2:
- Clio 1.2 RT
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2 RL NCAP Crashtest
- Clio 1.4 RT '90
- Clio 1.4e RT & Clio MAXI
- Clio 1.8 16V '91
- Clio Williams 2
- Clio Williams 3
- Clio Williams, Mini Cooper,
  VW Golf GTi, Peugeot 205 GTI
  nowe Mini & Clio Sport 172


» Testy/opisy faza 3:
- Clio '96
- Clio 1.1 '96
- Clio 1.2 RN '97
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2, Saxo & Peugeot 106

» Design/tuning/car audio:
- Clio RSi (Zastec)
- Clio z silnikiem Laguny 1.6 16V
- Zabudowa caraudio Clio I
- Clio S16
- Clio 1.8 16V (ACS Redbull)
- Clio 1.8 16V (Hector)

» Inne:
- Clio Maxi (Naczelnik)
- Prospekt Clio Williams '93
- Prospekt Clio Williams '95



  Renault Clio I
Clio RSi 'V6 Killer' (Zastec)

Punkt wyjścia: seryjne 1.8 8V 110KM 0-100 km/h 8,9 sek.

Samochód przeszedł szereg zmian. Jedną z ważniejszych, z tych stylistyczno-funkcjonalnych to montaż maski silnika od Clio I Williams, z potężnym wlotem powietrza, który zapewnia odpowiednie chłodzenie kolektorów ssących.


Sportowe zawieszenie - 40mm w dół


Nasze Clio otrzymało sportowy wkład filtra powietrza firmy GREEN oraz przekonstruowany od podstaw układ dolotowy powietrza, który został bardzo wygładzony, a potężnych rozmiarów łapacz powietrza został zainstalowany za seryjnie dużym wlotem powietrza zderzaka. Za lepsze dopalenie mieszanki wtryskiwanej do komór spalania dbają sportowe świece SplitFire. RSi otrzymało zupełnie nowy, odpowiednio obliczony sportowy, "wolny" układ wydechowy, którego zwieńczeniem jest podłużna końcówka wydechu firmy Spark, typu DTM, wyprowadzona na środek tylnego zderzaka.


Kosmetyczny dodatek stanowią spoilery progowe, wykonane wg. własnego wzoru właściciela.


Seryjny komputer ECU sterujący pracą silnika otrzymuje obecnie skorygowane dane, za pomocą modułu Power-Tec, podłączonego "na stałe" oraz wykalibrowanego maksymalnie, tak, jak życzył sobie tego właściciel - Tomek, który zdobywa za każdym razem jedno z miejsc na podium, podczas każdych imprez tuningowych, na których się pojawi...

W środku naszego Clio RSi panuje istnie rajdowa atmosfera - jak na osiągi tego auta przystało. Odnajdziemy tutaj białe zegary, podłogę wykonaną z ryflowanego aluminium, gaśnicę OMP, umieszczoną w bezpośrednim zasięgu ręki kierowcy, krótszą, niż seryjna, dźwignię zmiany biegów, zakończoną sportową, aluminiową gałką. O odpowiednie trzymanie się stóp na pedałach dbają alu pedały, wykonane specjalnie do tego modelu, natomiast o odpowiednią kontrolę przenoszonej dużej mocy na koła w stosunku do masy auta - sportowa kierownica OMP.



Nie każdemu może się podobać ten samochód... Jest on "extremalny" i jedyny w swoim wydaniu... Szczególnie mogą go znienawidzić właściciele komfortowych limuzyn z potężnymi silnikami V6, którzy są w stanie tylko poczuć zapach spalonych spalin Clio ze swoich nawiewów w desce rozdzielczej, kiedy będą próbowali być lepszym na drodze... Nie życzymy także nikomu wpaść na pomysł próbie trzymania się za tą żabką, ponieważ prowadzi się jak dobrze ułożony bolid, po każdej nawierzchni nie dajšc absolutnie żadnych szans konkurentom.

Efekt końcowy: Clio I ZT RSi => ok. 7sek. do 100km/h...



tekst i zdjęcia: www.zastec.pl

 
         
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)