renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej
Renault Clio I
» Informacje podstawowe:
- Silniki / wersje
- Raport Dekry '02
» Testy/opisy faza 1 i 2:
- Clio 1.2 RT
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2 RL NCAP Crashtest
- Clio 1.4 RT '90
- Clio 1.4e RT & Clio MAXI
- Clio 1.8 16V '91
- Clio Williams 2
- Clio Williams 3
- Clio Williams, Mini Cooper,
  VW Golf GTi, Peugeot 205 GTI
  nowe Mini & Clio Sport 172


» Testy/opisy faza 3:
- Clio '96
- Clio 1.1 '96
- Clio 1.2 RN '97
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2, Saxo & Peugeot 106

» Design/tuning/car audio:
- Clio RSi (Zastec)
- Clio z silnikiem Laguny 1.6 16V
- Zabudowa caraudio Clio I
- Clio S16
- Clio 1.8 16V (ACS Redbull)
- Clio 1.8 16V (Hector)

» Inne:
- Clio Maxi (Naczelnik)
- Prospekt Clio Williams '93
- Prospekt Clio Williams '95



  Renault Clio I
Clio 1.4 RT '90

marka, typ: RENAULT CLIO 1.4 RT
rozpoczęcie testu: 98 783 km
przebieg obecny: 116 417 km
w trakcie testu przejechano: 17 634 km
data rozpoczęcia testu: 2000-03-06
data ostatniego wpisu: 2000-07-25
silnik: 1400 ccm, 8-zaworowy, gaźnikowy
rok produkcji: 1990 r.


W trakcie testu zużyto 1379.71 litrów paliwa, o łącznej wartości 4,047.92zł. Poniesiono również inne wydatki związane z eksploatacją auta w kwocie 8,403.88zł.

WYLICZENIA
  • spalanie na 100km: 7.8 litra
  • ile km na 1 litrze: 12.8
  • na 1 zbiorniku 42l. testowane auto przejeżdża
    średnio 536.8 km
  • koszt przejechania 1 km biorąc pod uwage tylko paliwo: 0.25
  • koszt przejechania 1 km biorąc pod uwage wszystkie koszty: 0.73
OPINIA właściciela

NADWOZIE

Clio dzięki stosunkowo dużej szerokości, oferuje dość obszerne wnętrze jak na tą klasę samochodu. Zwłaszcza osoby podróżujące z przodu nie powinny narzekać na brak przestrzeni. Pojemność bagażnika nie jest może oszałamiająca, ale ma on regularne kształty i pozwala na upakowanie sporej ilości bagażu (np. 4 plecaki + 2 namioty + drobiazgi). Przednie fotele są nieźle wyprofilowane i zapewniają dobre trzymanie boczne, mogłyby być jedynie trochę twardsze. Tylna kanapa nie posiada niestety zagłówków. Wsiadanie i załadunek ułatwiają drzwi otwierające się prawie pod kątem prostym.

Pomimo, że RT oznacza najlepiej wyposażoną wersję Clio, to model z 1990 r. nie posiada zbyt wielu dodatków. Ograniczają się one do centralnego zamka, welurowej tapicerki, asymetrycznie składanej kanapy i obrotomierza. Wprawdzie bez wspomagania układu kierowniczego można sobie poradzić, ale brak możliwości regulacji położenia kierownicy jest irytujący.


NAPĘD

Model 1.4 z 1990 r. napędzany jest silnikiem gaźnikowym i nie posiada katalizatora, dzięki czemu jego moc (80 KM) jest o 5 KM wyższa od późniejszych wersji. Charakterystyka silnika preferuje raczej sportowy styl jazdy. W dolnym zakresie obrotów nie jest on zbyt elastyczny, lecz wyraźnie rozkręca się po przekroczeniu 4 tys. obr./min. zapewniając niezłą dynamikę i przyjemność z jazdy. Niestety odbija się to na zużyciu paliwa, które waha się pomiędzy 6,6 l/100 km (jazda na trasie ze stałą prędkością), a 9,1 l/100 km (dynamiczna jazda w mieście).

Pewne zastrzeżenia budzi skrzynia biegów. O ile trzy pierwsze biegi są nieźle zestopniowane, zapewniając bardzo dobrą dynamikę w zakresie do 120 km/h, to 4 i 5 przełożenie wydają się trochę za długie. W wyniku tego przyspieszenie od ok. 155 km/h do prędkości maksymalnej, czyli 175 km/h wymaga naprawdę długiej prostej. Poza tym pewnej wprawy wymaga włączenie 5-go biegu, tak aby zamiast niego nie wskakiwała trójka.

UKŁAD JEZDNY

Zawieszenie jest jednym z najmocniejszych punktów Clio. Jest ono zdecydowanie twarde, co pozwala na szybkie i pewne pokonywanie zakrętów. Samochód nie ma również tendencji do przechylania się. Pomimo lekkiej podsterowności możliwości zawieszenia wydają się większe, niż jednostka napędowa jest w stanie wykorzystać. Z drugiej strony wyraźnie odczuwa się (niestety także słyszy) wszystkie dziury w nawierzchni. Ponadto przy pełnym obciążeniu samochód wpada w kołysanie na poprzecznych nierównościach.

Hamulce Clio nie są niestety najskuteczniejsze. Pewną poprawę można jednak uzyskać montując opony szersze niż zalecane przez producenta.

TRWAŁOŚĆ

Generalnie, 10-letnie Clio z przebiegiem 110 tys. km nie sprawia kłopotów. Na silniku i skrzyni biegów nie widać wycieków oleju, nie trzeba także uzupełniać jego poziomu pomiędzy okresowymi wymianami. Na karoserii pojawiły się dwa małe ogniska korozji - przy antenie dachowej i na tylnym błotniku. Zarówno tapicerka jak i plastiki we wnętrzu nie wykazują większych objawów zużycia. Jedyną zagadkę stanowi grzechot pojawiający się przy rozruchu zimnego silnika.


Test przeprowadził:
Łukasz Jabłoński


Początek testu
stan licznika w baku domyślna cenie
za 1 litr
wartość paliwa
98783 42 2.24 94.08
Wydatki na paliwo
stan licznika zatankowano po cenie za 1 litr kwota tankowania
98971 15.2 2.24 34.05 
99405 33.35 2.34 78.04 
99865 34.66 2.31 80.06 
100179 24.56 2.32 56.98 
100739 37.4 2.30 86.02 
101064 29.86 2.38 71.07 
101356 19.39 2.37 45.95 
101806 37.68 2.65 99.85 
102055 22.53 2.69 60.61 
102384 25.45 2.71 68.97 
102757 27.7 2.71 75.07 
103128 10.17 3.27 33.26 
103234 32.38 2.73 88.40 
103780 10.2 2.89 29.48 
103830 7.7 2.73 21.02 
104068 38.79 2.63 102.02 
104225 8.93 2.69 24.02 
104608 33.6 2.72 91.39 
105011 33.67 2.71 91.25 
105398 30.73 2.68 82.36 
105837 36.44 2.69 98.02 
106277 36.78 2.73 100.41 
106725 24.07 2.91 70.04 
106975 38.83 2.80 108.72 
107443 39.34 2.82 110.94 
107711 24.67 2.88 71.05 
108164 17.43 2.87 50.02 
108290 29.79 2.77 82.52 
108766 41.05 2.88 118.22 
109192 34.88 3.06 106.73 
109653 34.53 2.96 102.21 
110001 26.94 3.06 82.44 
110459 15.62 3.25 50.77 
110587 32.76 3.06 100.25 
111003 40.39 3.12 126.02 
111595 16.24 3.06 49.69 
111702 29.07 3.02 87.79 
112161 24.32 3.15 76.61 
112490 39.63 3.06 121.27 
113050 42 3.30 138.60 
113545 38.76 3.56 137.99 
113899 30.22 3.31 100.03 
114372 38.31 3.52 134.85 
114830 36.98 3.45 127.58 
115830 38.14 4.50 171.63 
116174 14.63 3.40 49.74 
116291 18.08 3.31 59.84 
116417 25.86 3.21 83.01 
RAZEM 1421.71 - 4,130.93
Inne wydatki
stan licznika opis wydatku kwota
99070 OC + AC + NW (PZU) 2,596.30
99250 kopułka i palec rozdzielacza, sworzeń wahacza, tuleje wahaczy, filtry, olej, wyważenie kół 1,020.00
101800 akumulator 185.00
104500 badanie techniczne 69.50
105000 wyważanie kół 20.00
105200 wycieraczki 77.00
106270 termostat 22.68
106270 płyn do chłodnicy 30.40
106700 opony zimowe 1,175.00
106975 tarcze hamulcowe 174.72
106975 klocki hamulcowe 160.00
110000 olej 96.00
110000 filtr oleju, uszczelka pod korek spustowy 34.00
110140 filtr powietrza 31.28
110900 opony letnie 800.00
111000 wymiana łożyska koła przedniego 175.00
112490 OC, NW 1,107.00
112700 naprawa alternatora i regulatora napięcia 180.00
113300 szczęki hamulcowe, cylinderki, płyn hamulcowy 450.00
RAZEM: 8.403,88

Sposób wyliczenia zużytego paliwa:
paliwo na początku testu + paliwo zakupione - pojemność baku (przyjmuje się iż ostatnie tankowanie jest do pełna, w przypadku tankowania częściowego mogą wystąpić drobne odchylenia w wyliczeniu). Do wyliczeń kosztowych nie uwzględnia się ostatniego kosztu tankowania, ze względu iż paliwo nie zostało jeszcze zużyte.


 
         
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)