renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej
Renault Clio I
» Informacje podstawowe:
- Silniki / wersje
- Raport Dekry '02
» Testy/opisy faza 1 i 2:
- Clio 1.2 RT
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2 RL NCAP Crashtest
- Clio 1.4 RT '90
- Clio 1.4e RT & Clio MAXI
- Clio 1.8 16V '91
- Clio Williams 2
- Clio Williams 3
- Clio Williams, Mini Cooper,
  VW Golf GTi, Peugeot 205 GTI
  nowe Mini & Clio Sport 172


» Testy/opisy faza 3:
- Clio '96
- Clio 1.1 '96
- Clio 1.2 RN '97
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2, Saxo & Peugeot 106

» Design/tuning/car audio:
- Clio RSi (Zastec)
- Clio z silnikiem Laguny 1.6 16V
- Zabudowa caraudio Clio I
- Clio S16
- Clio 1.8 16V (ACS Redbull)
- Clio 1.8 16V (Hector)

» Inne:
- Clio Maxi (Naczelnik)
- Prospekt Clio Williams '93
- Prospekt Clio Williams '95



  Renault Clio I
Clio 1.2 RN '97



Najpopularniesze na europejskich rynkach auto francuskie przeszło niedawno kurację odmładzającą. Druga młodość nazywa się - trzecia faza Clio.


Nadwozie/wnętrze
Clio ma niepozorne "oblicze" na tle konkurentów. Nieco wygładzona sylwetka i zmieniony kształt przednich reflektorów nie zburzyły stylistycznego spokoju lat osiemdziesiątych. Ale przestronne wnętrze pozostaje wielką zaletą Clio i w tej dziedzinie wielu młodszym konkurentom trudno dorównać mu kroku. Stosunkowo duży bagażnik i ładowność to kolejne plusy tego auta. Krok do przodu, krok do tyłu. Deska rozdzielcza, z wyjątkiem nowoczesnej kierownicy, lekko podstarzała. Fotele miękkie i wygodne, a za dopłatą dostępna jest regulacja wysokości fotela kierowcy. (Ocena: 3/5)

Silnik/skrzynia biegów
Nowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1149 ccm, z wielopunktowym wtryskiem paliwa jest efektem współpracy z konstruktorami Formuły 1. Zmniejszono masę i liczbę części silnika. Pozwoliło to zdecydownie poprawić zużycie paliwa, zachowując niezłe osiągi. Ucierpiała nieco elastyczność silnika na najwyższych biegach. Ma się wrażenie, że Clio jest nieco ospałe i trzeba dopiero 3000 obr./min., aby przywrócić mu temperament. Osoby lubiące częste zmiany biegów będą zadowolone - skrzynia biegów działa precyzyjnie i lekko. (Ocena: 4/5)

Układ jezdny
Zawieszenie Clio radzi sobie bardzo dobrze ze wszystkimi niedoskonałościami podłoża. Podobnie jest z układem jezdnym. Większość manewrów na zakrętach wykonuje z dużym pochyleniem, ale pewnie, nawet przy dużych prędkościach. Dopiero, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, tył zbacza nieco z toru jazdy. (Ocena: 4/5)

Koszty/wyposażenie
Za "wszystkie zalety dużego samochodu" - jak głosi hasło reklamowe - trzeba zapłacić około 32 tys. zł. Otrzymujemy za to m.in. seryjnie montowaną poduszkę dla kierowcy, centralny zamek, immobiliser, napinacze pasów bezpieczeństwa. (Ocena: 3/5)

Ocena ogólna: 4/5





 
         
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)