renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej
Renault Clio I
» Informacje podstawowe:
- Silniki / wersje
- Raport Dekry '02
» Testy/opisy faza 1 i 2:
- Clio 1.2 RT
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2 RL NCAP Crashtest
- Clio 1.4 RT '90
- Clio 1.4e RT & Clio MAXI
- Clio 1.8 16V '91
- Clio Williams 2
- Clio Williams 3
- Clio Williams, Mini Cooper,
  VW Golf GTi, Peugeot 205 GTI
  nowe Mini & Clio Sport 172


» Testy/opisy faza 3:
- Clio '96
- Clio 1.1 '96
- Clio 1.2 RN '97
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2, Saxo & Peugeot 106

» Design/tuning/car audio:
- Clio RSi (Zastec)
- Clio z silnikiem Laguny 1.6 16V
- Zabudowa caraudio Clio I
- Clio S16
- Clio 1.8 16V (ACS Redbull)
- Clio 1.8 16V (Hector)

» Inne:
- Clio Maxi (Naczelnik)
- Prospekt Clio Williams '93
- Prospekt Clio Williams '95



  Renault Clio I
Clio 1.2 RN

Najpopularniejsze na europejskich rynkach auto francuskie przeszło niedawno kurację odmładzającą. Otrzymało też nowy silnik. Przez siedem lat Clio kontynuuje sukcesy swojego poprzednika Renault 5, ale czy dożyje 20 lat jak Renault 4? Zresztą, czy musi?

Nadwozie/wnętrze Clio ma niepozorne 'oblicze' na tle konkurentów. Nieco wygładzona slwetka i zmieniony kształt przednich reflektorów nie zburzyły stylistycznego spokoju lat osiemdziesiątych. Ale przestronne wnętrze pozostaje wielką zaletą Clio i w tej dziedzinie wielu młodszym konkurentom trudno dotrzymać kroku. Stosunkowo duży bagażnik i ładowność to kolejne plusy tego auta. Krok do przodu, krok do tyłu. Deska rozdzielcza, z wyjątkiem nowoczesnej kierownicy, lekko podstarzała. Fotele miękkie i wygodne, a za dopłatą dostępna jest regulacja wysokości kierowcy. Ocena: 3

Silnik/skrzynia biegów Nowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1149 ccm, z wielopunktowym wtryskiem paliwa jest efektem współpracy z konstruktorami Formuły 1. Zmniejszono masę i liczbę części silnika. Pozwoliło to zdecydowanie poprawić zużycie paliwa, zachowując niezłe osiągi. Ucierpiała nieco elastyczność silnika na najwyższych biegach. Ma się wrażenie, że Clio jest nieco ospałe i trzeba dopiero 3000 obr./min, aby przywrócić mu temperament. Osoby lubiące częste zmiany biegów będą zadowolone - skrzynia biegów działą precyzyjnie i lekko. Ocena: 4-

Układ jezdny Zawieszenie Clio radzi sobie bardzo dobrze ze wszystkimi niedoskonałościami podłoża. Podobnie jest z układem jezdnym. Większość manewrów na zakrętach wykonuje się z dużym pochyleniem ale pewnie, nawet przy dużych prędkościach. Dopiero, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, tył zbacza z toru jazdy. Ocena: 4-

Koszty/wyposażenie Clio się ceni. Za "wszystkie zalety dużego samochodu" - jak głosi hasło reklamowe - trzeba zapłacić ponad 33 tys. zł. A także m.in. seryjnie montowaną poduszkę powietrzną dla kierowcy, centralny zamek, immobiliser, napinacze pasów bezpieczeństwa. W opcji m.in. wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie podnoszone szyby przednie, radioodtwarzacz. Ocena: 3

Podsumowanie
Decydując się na Clio możemy liczyć na obszerne wnętrze i mieszaninę prostoty z luksusem. Dużo to i mało jednocześnie. Ocena ogólna: 3+


Źródło: Auto Świat / Test Telegram

 
         
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)