renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej
Renault Clio I
» Informacje podstawowe:
- Silniki / wersje
- Raport Dekry '02
» Testy/opisy faza 1 i 2:
- Clio 1.2 RT
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2 RL NCAP Crashtest
- Clio 1.4 RT '90
- Clio 1.4e RT & Clio MAXI
- Clio 1.8 16V '91
- Clio Williams 2
- Clio Williams 3
- Clio Williams, Mini Cooper,
  VW Golf GTi, Peugeot 205 GTI
  nowe Mini & Clio Sport 172


» Testy/opisy faza 3:
- Clio '96
- Clio 1.1 '96
- Clio 1.2 RN '97
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2, Saxo & Peugeot 106

» Design/tuning/car audio:
- Clio RSi (Zastec)
- Clio z silnikiem Laguny 1.6 16V
- Zabudowa caraudio Clio I
- Clio S16
- Clio 1.8 16V (ACS Redbull)
- Clio 1.8 16V (Hector)

» Inne:
- Clio Maxi (Naczelnik)
- Prospekt Clio Williams '93
- Prospekt Clio Williams '95



  Renault Clio I
Clio 1.8 16V (ACS Redbull)


Renault Clio pierwszej generacji to dość częsty gość na polskich drogach. Jednak modele z silniejszymi jednostkami napędowymi nie były oferowane w naszych salonach sprzedaży, a nieliczne egzemplarze, które jeżdżą w Polsce pochodzą z prywatnego importu. Właścicielem jednego z nich jest Czarek, który dodatkowo zafundował mu kurację tuningową.

Opisywane Clio to model 1.8 16v, który seryjnie osiąga moc 140 KM. Biorąc pod uwagę niską masę auta już seryjna moc może zwiastować ponadprzeciętne osiągi. Ponieważ są one nad wyraz dobre (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ok. 9 sekund) w swoich przeróbkach właściciel najmniej uwagi poświęcił jednostce napędowej, w której to pojawił się jedynie filtr powietrza K&N. Dużo więcej czasu przeznaczył na zewnętrzną stylizację auta, a efekty przerosły jego najśmielsze oczeliwania. Zasada, którą kierował się Czarek podczas tuningu karoserii brzmiała: nie przesadzić! I tak, iedy auto trafiło w jego ręce najpierw przeszło kurację odmładzającą. Nadwozie zostało poddane gruntownemu remontowi, a na koniec polakierowano je na bardzo efektowny czerwony kolor. W tym miejscu należy zauważyć, że maska (z zamontowanym wlotem powietrza) oraz reflektory pochodzą z następnej wersji Clio I.

Kiedy karoseria była już gotowa, przyszedł czas na zmiany w zawieszeniu. Ponieważ przy mocniejszych jednostkach napędowych układ jezdny już seryjnie ma sportowe nastawy, zdecydowano się jedynie na zmianę sprężyn. W miejscu seryjnych pojawił się produkt firmy Ventura, który jeszcze bardziej utwardził oraz zdecydowanie obniżył zawieszenie. Oczywiście, aby utrzymać sztywnośc nadwozia, z przodu zamontowano rozpórkę amortyzatorów OMP. Jednak największe wrażenie w opisywanym Clio robią felgi. Pochodzą z firmy Rial i mają rozmiar 9x16 cali. Założone na nie opony o rozmiarze 225/40 z przodu Michelin Pilot SX, a z tyłu Yokohama powodują, że koła ledwo mieszczą się w nadkolach. Duże zmiany zaszły również w ukłądzie hamulcowym opisywanego Renault, w którym to zarówno z przodu, jak i z tyłu pojawiły się sportowe tarcze oraz klocki hamulcowe Sparco. Modyfikacje nie ominęły wnętrza. O sportowych walorach auta przypominają gałka zmiany biegów Sparco, kubełkowy fotel kierowcy Bimarco oraz szelkowe pasy bezpieczeństwa.



autor: Maciej Smoleń
fot.: autor
Auto Dziś i Jutro, czerwiec 2001


 
         
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)