renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwięcej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrót do głównej
Renault Clio I
» Informacje podstawowe:
- Silniki / wersje
- Raport Dekry '02
» Testy/opisy faza 1 i 2:
- Clio 1.2 RT
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2 RL NCAP Crashtest
- Clio 1.4 RT '90
- Clio 1.4e RT & Clio MAXI
- Clio 1.8 16V '91
- Clio Williams 2
- Clio Williams 3
- Clio Williams, Mini Cooper,
  VW Golf GTi, Peugeot 205 GTI
  nowe Mini & Clio Sport 172


» Testy/opisy faza 3:
- Clio '96
- Clio 1.1 '96
- Clio 1.2 RN '97
- Clio 1.2 RN
- Clio 1.2, Saxo & Peugeot 106

» Design/tuning/car audio:
- Clio RSi (Zastec)
- Clio z silnikiem Laguny 1.6 16V
- Zabudowa caraudio Clio I
- Clio S16
- Clio 1.8 16V (ACS Redbull)
- Clio 1.8 16V (Hector)

» Inne:
- Clio Maxi (Naczelnik)
- Prospekt Clio Williams '93
- Prospekt Clio Williams '95



  Renault Clio I
Clio '96


Dogłębnie zmieniony przód, nowe światła, wzmocniona konstrukcja, bogatsze wyposażenie oraz zupełnie nowy silnik 1.2. Takie jest nowe Clio. ***

Od momentu wprowadzenia na rynek w połowie 1990 roku Clio należy do najlepiej sprzedających się samochodów we Francji i jest najchętniej kupowanym autem francuskim w Europie. Ponad 3 mln Europejczyków jeździ tym autem.

Nowy silnik
Najważniejsza jednak nowość znajduje się pod maską Clio. Renault proponuje czterocylindrowy silnik o pojemności 1149cm, pierwszy z nowej rodziny określanej literą D. Rozwija on moc 60KM i charakteryzuje się dużą elastycznością we wszystkich zakresach obrotów. Jest to silnik o długim skoku tłoka, 2 zaworach na cylindrze, przewodach dolotowych, ułatwiających napełnianie cylindrów na niskich obrotach.

Konstruktorzy nowego silnika chcieli uzyskać niski poziom emisji spalin i zużycia paliwa. Efektem zastosowanych w nim rozwiązań jest niemal wzorcowe zuzycie paliwa: średnio 5,9 l/100km. Towarzyszy temu znaczne obniżenie emisji spalin, zwłaszcza przy zimnym silniku.

Silnik D wyróżnia się również ograniczoną do 170 liczbą części. Poprzedni składał się z 240 elementów. Prostota konstrukcji oraz mniejsze rozmiary ułatwiają obsługę oraz operacje wyjmowania i montowania silnika.

Kuracja stylistyczna
Nowy design uczynił auto bardziej okrągłym. Clio ma teraz nowe światła o zaokrąglonej linii, ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Nowa maska nie zakrywa całkowicie osłony chłodnicy. Zmieniono dość znacznie oba zderzaki. Dzięki ochronnym listwom gumowym są odporniejsze na drobne stłuczki.

Wewnątrz nowe Clio jest cichsze. Ma nową, bardziej elegancką tapicerkę. Tą samą tkaniną wykończone są także płyty drzwiowe.


Więcej bezpieczeństwa
W tej dziedzinie Clio również przeszło liczne modyfikacje. Zastosowano grubszą o 30 proc. blachę do wzmocnienia podłogi i drzwi. Opercia tylnych siedzeń otrzymały trzeci punkt mocujący, co zapewnia lepszą wytrzymałość w czasie zderzenia. Kolumna kierownicy wykonana jest ze specjalnego materiału absorbującego energię uderzenia. W seryjnym wyposażeniu dostępna jest poduszka powietrzna dla kierowcy.


Dzięki lepszym okładzinom hamulcowym, wspomaganiu układu hamulcowego o zmiennej charakterystyce Clio szybciej reaguje na naciśnięcie pedału hamulca. Zoptymalizowane ustawienie stabilizatorów poprzecznych z przodu i z tyłu sprawia, że Clioz jeszcze większą łatwością pokonuje zakręty. Wszystko wskazuje na to, że powtórzy sukces obecnego modelu. Również na polskim rynku.

Auto Świat / 08.05.1996

***) odnosi się do roku 1996 (przyp. TSS)

 
         
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2016)