|
Renault Clio II
»
- Raport z jazdy Clio II faza 1
- Clio 1.2
- Clio 1.2 RTE NCAP Crashtest
- Clio 1.4 RT
- Clio 1.4 16V
- Clio 1.4 & Skoda Fabia
- Clio 1.4, Fabia & Polo
- Clio, Fiesta, Corsa, 206, Polo
- Clio 1.6 16V
- Clio 1.6 16V & 1.6 Si
- Clio 1.6 & Seat Ibiz Sport
- Clio Van 1.9 D
- Clio 1.9 dTi, Corsa, Fiesta i in.
- Clio Sport 2.0 16V (1)
- Clio Sport 2.0 16V (2)
- Clio Sport 2.0 16V (3)
- Clio Sport & 24 fast machines
- Clio Williams, Mini Cooper, VW Golf GTi, Peugeot 205 GTI nowe Mini & Clio Sport 172
- Clio V6 (1)
- Clio V6 (2)
- Clio V6 Trophy
» Testy/opisy faza 2 i 3:
- Nowe Clio II faza 2 (1)
- Nowe Clio II faza 2 (2)
- Clio 1.2 16V Expression
- Clio 1.2 Authentique
- Clio 1.2 16V - test spalania
- Clio 1.2 16V & Peugeot 206
- Clio 1.5 dCi
- Clio 1.5 dCi, Citroen C3 HDI
- Clio Sport 2.0 16V
- Clio Sport & Seat Ibiza FR 1.8
- Clio 1.6 8V z nitro
- Clio V6 '01 (nology.com)
|
|
Clio V6 '01 (projekt nology.com)

Model: 2001 Renault Clio V6
Silnik: V6
Skrzynia: 6 biegowa
Kolor nadwozia: srebrny
Kolor wnętrza: czarny i imitacja włókien węglowych
Nadwozie:
- Boczne wloty powietrza - włókno węglowe
- Dachowa lotka tylna - włókno węglowe
- Dodatek zderzaka tylnego - włókno węglowe
- Nakładki na lusterka boczne ze stali nierdzewnej - MOMO
- Elementy graficzne/naklejki - Digital Imagery
Wnętrze:
- Kierownica - MOMO
- Siedzenia sportowe - MOMO
- Pedały rajdowe - MOMO
- Dźwignia hamulca ręcznego - MOMO
- Gałka zmiany biegów - B&M Racing
- pokrycia drzwi i komory silnika - włókno węglowe
System Audio / Video:
- Głośniki - Polk Audio
- DVD/CD - Alpine
- Wzmacniacz - Massive Audio
- Kable - Scosche
- Nintendo Game Cube
- Akumulatory - Optima
- Instalowane przez - 3T Motorsports
Zawieszenie:
- Sportowe sprężyny obniżające - Eibach
- Felgi - O.Z.
- Przód: 7x17
- Tył: 8.5x17
- Opony - Yokohama ES100
- Przód: 215/45ZR17
- Tył: 245/40ZR17
Silnik:
- Poprawa zapłonu - Nology
- wydech - produkcji własnej
- instalacja podtlenku azotu (NOS) - NitrousExpress 100 HP
- pokrywa zaworów produkcji własnej - włókno węglowe
- osłonki wydechu - MOMO Carbon Fiber

2001 Renault Clio Sport 3.0 V6 - najbardziej sportowy spośród kompaktów
Jest stare powiedzenie "zawsze będziesz chciał tego, czego nie możesz mieć". Jakże jest ono prawdziwe. Gdy pyta się entuzjastów motoryzacji, który z samochodów budzi ich pożądanie, jeden jest zawsze na samej górze listy, jeżeli nie jest numerem 1. I samochód nie jest osiągalny w USA.
Auto mieści się w klasie zwanej jako Sportowe Kompakty i z tego co wiemy, jest "najbardziej sportowym z kompaktów". Renault Clio V6.
To naładowana testosteronem, mała drogowa rakieta z prowadzeniem gokarta. Samochód jest ręcznie składany w Szwecji przez nic innego jak TWR (Tom Walkinshaw Racing) . Na świecie jest niecałe 1600 sztuk tego "marzenia na kołach" i jedynym powodem, dla którego auto powstało jest fakt, że Renault potrzebowało jego homologacji, by się nim ścigać. Dobrze słyszysz - ścigać się nim. Clio V6 jest niewiele słabszą wersją auta, które jeździło w Clio Cup. A czym jest Clio Cup? To najbardziej ekscytująca seria wyścigów w Europie.
Spójrzmy na dane Clio V6. Auto jest nie większe niż hatchback Civic, ale ma 250 KM (230 KM DIN) i 3.0-litrowy silnik V6 tam, gdzie zazwyczaj powinny być tylne siedzenia i miejsce na bagaż. Co za wspaniałą myśl. Gdy komora silnika jest za mała - połóż silnik na tylnym siedzeniu. Tak czy inaczej - kto potrzebuje pasażerów? Zawieszenie o sportowych korzeniach jest twarde, a zewnętrzna stylizacja wywoluje wśród oglądających komentarze, których nie możemy tutaj przytoczyć.
Zatem gdy Nology wybrało Clio V6 jako ich następny projekt, stanęło przed dylematem. Jak poprawić perfekcyjny samochód? Odpowiedzią jest: używając najlepszych, niedostępnych na powszechnym rynku części od najlepszych producentów na świecie.
Zaczęto od założenia kół, które są używane w serii Clio Cup. 17-calowe O.Z., 7x17 z przodu oraz 8.5x17 z tyłu. Oczywiście, oponami musiały być nowe Yokohama AVS ES100. Z przodu mają one rozmiar 215/45, z tyłu - 245/40. Tylko te dwie modyfikacje dramatycznie poprawily prowadzenie. Potem przyszedł czas na zawieszenie, bo było znacznie trudniejsze, niż przewidywano.
Seryjne zawieszenie już jest bez zarzutu, a dodanie opon Yokohama i felg O.Z. sprawiły, iż ulepszenie tego było prawie niemożliwe. Trzeba było wiedzy inżynierów firmy Eibach, z ich bogactwem doświadczenia w temacie sportu motorowego, aby wznieść prowadzenie auta na poziom, który nawet przekracza zdolności drogowe auta wyścigowego. Wiele zestawów specjalnych sprężyn Eibacha zostało przetestowanych, aby w końcu znaleźć te właściwe. A rezultat? Podoba się nam, naprawdę się nam podoba.
Co powinniśmy zrobić aby poprawić system hamulcowy? Absolutnie nic! Auto ma już 13'' wentylowane, monstrualne tarcze z przodu z potężnymi, czterotłoczkowymi zaciskami, które mogłyby roztrzaskać twoją twarz na szybie przedniej, gdyby nie czterowpunktowe, wyścigowe pasy Momo. Również tej samej firmy są wyścigowe siedziska, koło kierownicy, pedały, rączka hamulca ręcznego i przeciwpoślizgowa mata.
Na wypadek gdybyśmy się znudzili ponadprzeciętnymi osiągami i prowadzeniem, 3T Motorsports zainstalowało tyle wyposażenia audio/video ile tylko możliwe. Zaczynając od wbudowanego w kokpit monitora z DVD-playerem Alpine, sygnały audio przepływają przez okablowanie Scosche do equalizera i 6-kanałowego wzmacniacza Massive Audio, ostatecznie osiągając zestawy głośników i subwoofer zbudowany przez Polk Audio. I uwierzcie mi, jeżeli jazgot silnika, przeciążenie, czy prowadzenie podczas skręcania nie usatysfakcjonuje cię, na pewno zrobi to system audio. W rzeczywistości - możesz to POCZUĆ.
Zerknijmy na silnik. Jak dużo mocy może znieść to auto? Jakie modyfikacje nie pogorszą niezawodności i prowadzenia? Wybór był prosty: 100-konny, dwustopniowy kit firmy Nitrous Express. Wiedzieliśmy, że silnik upora się z tym. Jest skonstruowany według najwyższych standardów. Blok silnika razem z całym osprzętem wyglšda jak motor z Ligi Indycar i dodanie nitro nie powinno go skrzywdzić, bo w rzeczywistości jest on wyrobem fabrycznym (rynkowym). Jednakże, aby zabezpieczyć zapłon, gdy ten 100-konny strzał uderzy w komory spalania, musieliśmy polepszyć kilka rzeczy. Nie ma nic gorszego, niż słaby zapłon i tony nitro. Zainstalowaliśmy wzmacniacze sprężynek Nology PowerCore i świece Silverstone oraz elektroniczny kontroler silnika Nology PowerBand, który był używany jedynie przy regulacji czasu zapłonu. Bez kontrolera PowerBand, pewnym byłby krach spowodowany detonacją. Wyglšda na to, że gaz rozśmieszający w rzeczywistości działa. Każdy, kto prowadził to auto miał uśmiech od ucha do ucha i naprawdę, gdy naciśniesz ten mały guzik i aktywujesz dysze Nitous Express Shark SX2, zastanów się, ponieważ auto ma teraz 350 koni mechanicznych. Czy ktoś powiedział 'proca' ? Ale prooooszę upewnijcie się, że trzymacie rękę na gałce skróconego drążka zmiany biegów firmy B&M, gdy przyspieszacie, abyście nie pomylili biegu, bo silnik wyskoczy z obrotomierza, podczas gdy wy będziecie się głupio uśmiechali.
Upgrade zapłonu Nology również poprawił osiągi bez nitro, tak samo jak sportowy wydech Renault dodał wyrazistości dźwiękowi i to zanim jeszcze silnik osiąga czerwone pole na 7100 obrotach. Nie mówmy już o szczegółach wydechu, które są wdzięcznym tematem, ale czysto mechaniczno-technicznym .
Pomijając kilka fajnych grafik od Digital Imagery, przedstawiających logo Dragon Optical, firmy, która zaopatrzyła w okulary słoneczne ekipę Nology, auto na zewnątrz pozostało niezmienione. Po co mieszać w perfekcji.
Później Clio pojedzie na tor wyścigowy, odcinek 'poślizgowy' i na hamownię. Oto, co oczekujemy zobaczyć: przyspieszenie od 0-60 mil poniżej 5 sekund i dystans 1/4 mili w czasie 11 sekund przy prędkości od 120 do 130 mph. Oczekiwana maksymalna prędkość to 160 mph. Na odcinku "poślizgowym" mamy nadzieję uzyskać powyżej 1 g, a w slalomie nawet Porsche GT 2 powinno mieć problemy z nadążeniem. Fabryczna moc silnika to około 250 KM, pierwszy stopień - 300 KM i drugi stopień - 350 KM.
I takim go widzicie. Najbardziej sportowy z kompaktów, nie mający się pojawić w Ameryce w najbliższym czasie. Lecz życzmy sobie tego.
tłum. TSS / renaultclio.pl
RENAULT CLIO V6 SPECIFICATIONS
- ENGINE
Displacement: 2946 cc
Bore x Stroke: 87.0 x 82.6 mm
Cylinders: 6
Valves: 24
Injection: Bosch ME 7.4 sequential injection
Compression Ratio: 11.4:1
Maximum power (Stock): 250 bhp (230 DIN) at 6000 rpm
Maximum torque (Stock): 221 lbs/ft (30.6 mkg DIN) at 3750 rpm
Maximum power (Modified)
Nitrous Oxide ? Stage 1: 300 bhp
Nitrous Oxide ? Stage 2: 350 bhp
- VEHICLE WEIGHT: 1335 kgs
- NUMBER OF FORWARD GEARS:6
- BRAKING SYSTEM
Servo-assisted, diagonally split double circuit system
ABS with EBD (electronic brake distribution)
Ventilated disks
Front: 330mm with 4-piston calipers
Rear: 300mm with 2-piston calipers
- STEERING
Power assisted rack and pinion.
2.75 turns lock to lock
- PERFORMANCE (Stock)
0-62 mph: 6.4 seconds
Top Speed: 147 mph
- PERFORMANCE (Modified)
0-62: 4.9 seconds
1/4 mile: 11.4 sec. at 122 mph
Top speed: 160 mph (Estimated)
Skid pad: 1.1 g's
MODIFICATIONS
- ENGINE UPGRADES: Ignition Upgrade - NOLOGY; SX2 Dual Stage Nitrous Oxide Kit - NITROUS EXPRESS; B&M - Billet Short Shifter
- SUSPENSION: EIBACH - Pro-Kit Lowering Springs
- WHEELS: O.Z. WHEELS -SUPERTURISMO; FRONT 17x7 / REAR 17x8.5
- TIRES: YOKOHAMA - AVS ES100, FRONT 215/45ZR17 / REAR 245/40ZR17
- EXTERIOR UPGRADES: MOMO - Carbon-fiber Exhaust Tips; DIGITAL IMAGERY - Vinyl Graphics
- INTERIOR UPGRADES: MOMO - STREET RACER GT Adjustable Racing Seats, Street-legal Harnesses, TREK Steering Wheel, SUPERTURISMO Racing Pedals, PIT STOP E-brake Handle, Anti-skid Racing Plates
- AUDIO UPGRADES: 3T MOTORSPORTS - Audio System Builder / Installer, POLK AUDIO - 3 pairs of MOMO MM6 6.5 - Components and MOMO MM10 10 - Subwoofer; ALPINE - CVA-1003 In-dash 6.5 - Motorized Monitor,DVA-5205 In-dash DVD Player; MASSIVE AUDIO - RS 650 6-Channel Amplifier, EQ-2X Equalizer ; SCOSCHE - Audio Wiring Products
|
|